Ülo Toomsalu • 18. veebruar 2000
Jaga lugu:

Hanschmidt: Ühispank lööb e-kaubandusega

Me korrastasime läinud aastal panga vundamendini välja ja tänavu lööme infotehnoloogia ja e-kaubandusega, kinnitab praegu Rootsis Wallenbergi instituudis tudeeriv Ühispanga president Ain Hanschmidt intervjuus Postimehele.

Kas võib öelda, et mullu oli Hansapanga aasta - jäi ju Ühispanga 100 miljoni kroonine kasum viis korda Hansapanga mullusele kasumile alla?

Kaugeltki mitte, ise olen eelmise aastaga väga rahul. Me oleme täitnud kõige tähtsama ülesande - hoidnud alles aktsionäride ja klientide raha. Rõhutan taas: kunagi oli Eestis 46 panka, nüüd vaid kaks suurt. Paljud ei uskunud siis, et üksikute allesjääjate hulgas on ka Ühispank.

Millised eesmärgid on Ühispank seadnud aastaks 2000?

Põhieesmärgiks internetipank ja e-kommerts. Praegu on meil üle 35 000 internetipanga kliendi. Ühispanga internetipank on nüüdsest otselingiga ühendatud ka Delfi internetipoes. Kõik tooted, mida praegu pangakontorites pakume ja hakkame pakkuma, viime samuti internetti.

Teine valdkond on e-kaubanduse valdkond. Ehkki see ei ole otseselt pangaäri, peame seda ajaga kaasas käimiseks arendama. Alustasime U3 projektiga (Ühispank, arvutifirma ja Eesti Telefon pakkusid klientidele internetiühendusega arvuti liisimise võimalust). Käivitunud on mobiilipank, mobiiltelefonil saab näha oma kaarditehinguid ja viimast viit pangatehingut - seega väike Ühispank on sul nüüd alati taskus.

Mida Ühispank oma pangakontoritega ette võtab?

Ühispangal on praegu 80 kontorit, samas tehakse juba 80% kannetest elektrooniliselt. Seega käib vaid 20% kannetest kontorite kaudu, mistõttu me oleme sulgenud juba 20 kontorit ning vähendame nende arvu veel. Tulevikus jääb järele vaid 55-60 kontorit põhilistes keskustes, mille ülesandeks jääb suures osas klientide nõustamine. Tänu internetile on võimalik peatselt kõiki pangateenuseid ise teha, aga neid teenuseid on nii palju, et aeg-ajalt on ju vaja kelleltki nõu küsida.

Kontorite sulgemine tähendab, et Ühispank hülgab maapiirkondades oma kliendid?

Meie pank on ikkagi maapiirkondades alguse saanud ning me ei taha oma põliseid kliente ära unustada. Maapiirkondade elanikele kavatseb Ühispank avada Eestis kokku 60 postipanka, pilootprojektid Sakus ja Kosel näitasid, et projektil on tulevikku.

Mida postipank endast kujutab?

Ühispanga klient läheb lihtsalt postkontorisse, ja seal on suur silt U-Post. Postkontori teenindaja juures on väike aparaat, kuhu panete oma kaardi, sisestate PIN-koodi ja seejärel saate teha pangatehinguid - näiteks maksta telefoniarveid või oma kontolt sularaha välja võtta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum