• OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,21%5 780,05
  • DOW 30−0,14%42 454,12
  • Nasdaq −0,05%18 282,05
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,42%39 547,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,21%5 780,05
  • DOW 30−0,14%42 454,12
  • Nasdaq −0,05%18 282,05
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,42%39 547,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • 18.02.00, 08:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teede- ja sideminister Jürgenson sunnib Kalle Pedakut ametist lahkuma

Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson jätkab alluvate vahetamist - kahtlase riigihanke avalikuks tuleku tõttu esitas lahkumisavalduse veeteede ameti peadirektor Kalle Pedak, kirjutab Eesti Päevaleht.
Eesti üks kauaaegsemaid tippametnikke, üle kaheksa aasta meresõiduohutuse eest vastutanud Pedak tahab ametist lahkuda 1. märtsist.
Jürgensoni kinnitusel kirjutas Pedak lahkumisavalduse oma soovil. Ministri sõnul otsustab ta Pedaku vabastamise järgmisel nädalal.
Jürgenson ei soovinud öelda, kas ministeeriumil on Pedakule etteheiteid. 'Kas ministeerium pakub Pedakule mõnda muud ametikohta, on küsimus, millele saab vastata juhul, kui lahkumisavaldus rahuldatakse,' ütles Jürgenson.
Kolmapäeval 50. sünnipäeva pidanud Kalle Pedak ei soovinud oma lahkumise asjaolusid kommenteerida. 'Praegu ei tahaks üldse midagi öelda, las teeb seda teede- ja sideministeerium,' lausus ta.
Eesti Päevalehe andmeil sai Pedakule saatuslikuks veeteede ameti avalikuks tulnud soov palgata 1,5 miljoni krooni eest Taani ekspertfirma COWI koostama Euroopa Liidu Phare abiprogrammi jaoks dokumente laevaliikluse korraldus- ning juhtimissüsteemi (VTS) kohta, ehkki sellist rahakulutust polnud ministeeriumi hinnangul vaja. Tallinna ümbruse lahtesid jälgiv VTS peab tagama ohutu laevaliikluse Eesti vetes.
Ministeerium kahtlustas veeteede ametit soovis 1,5 miljonit krooni kõrvale kantida, sest Taani firma töö oleks tasuta ära teinud ka Phare Eesti üksus. Asi tuli avalikuks, kui veeteede amet esitas riigihangete ametile taotluse saada otsehankeluba Taani firma palkamiseks. Riigihangete amet vastas palvele eitavalt. br>
'Ei oska kuidagi kommenteerida, miks veeteede amet otsustas dokumentatsiooni ettevalmistamiseks otsida abi Taanist, kuigi võinuks seda saada ka siit,' ütles Phare Eesti üksuse direktor Marko Rillo.
Riigihangete ameti peadirektor Ülo Sarv ei uskunud, et veeteede ameti ametnikud soovisid Taani firma palkamisega osa raha oma tasku panna, ehkki amet muutis mitu korda hanke hinda. Hanke hind kõikus 1,3-1,5 miljoni krooni vahel.
Pedaku koht sattus löögi alla ka möödunud suvel, kui selgus, et ta sõlmis Tallinna Sadama nõukogu esimehena sadama tegevjuhi Enn Sarapiga ülisoodsa töölepingu. Lepingu järgi sai Sarap vallandamise eest üle miljoni krooni hüvitist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele