• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,59%5 733,77
  • DOW 300,53%42 235
  • Nasdaq 0,88%18 076,03
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,44
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,59%5 733,77
  • DOW 300,53%42 235
  • Nasdaq 0,88%18 076,03
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,44
  • 25.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Terrano II muutus väike-Patroliks

Uuenenud Nissan Terrano II ei erine oma põhiomadustelt eelkäijast kuigivõrd. Endiselt tuleb ta toime mistahes ülesandega: sõidab pehmelt ja sujuvalt maanteel, ronib mägedes ja poriaukudes. Küll aga on tublisti soliidsemaks muutunud tema välimus ja sisemus, mistõttu ei jää ta Nissani liidermaasturist Patrolist enam kuigi palju maha. Peamine vahe seisneb mõõtmetes ja ligi 100 000 krooni madalamas hinnas.
Eelmise Terrano II ümarad silmad on uuel mudelil kadunud ja arvestades kõiki uuendusi, võiks uut mudelit facelift'i läbinu asemel ka vabalt Terrano III nimetada.
Põrkerauad ja iluvõre on täiesti uue disainiga, tagatulede ülemine paneel laieneb tagumisele uksele ja on ümbritsetud plastikrõngaga, tagapamperis asetsevad tuled on võtnud ümaramad vormid, tagaukse klaas on neljakandiline jne.
Sisemistest muudatustest torkab silma uus kahevärviline ja elektroonilise tablooga näidikuplokk ja uus keskkonsool. Võrreldes eelmise Terrano II-ga on keskkonsooli puiduimitatsioon märksa looduslähedasem, ulatudes nüüd üle kogu konsooli alla välja ja jättes tunduvalt esinduslikuma mulje. Lisaks on soojendussüsteemi liugurid asendunud keeratavate nuppudega, stereopaneel on laiem ning ühendatud auto turvasüsteemiga nii, et teda pole võimalik üheski teises autos kasutada. Ja veel, Terrano stereo on juba nii nutikas, et oskab end ise vastavalt sõidumürale valjemaks ja tasasemaks reguleerida.
Terrano II on saadaval nii 2,4-liitrise bensiini- kui 2,7-liitrise eeljahutusega turbodiiselmootoriga, samuti saab valida viiekäigulise manuaal- ja automaatkäigukasti vahel. Ehkki viimane annab tublisti lisa kütusekulule ja seda eriti esisillaveoga liigeldes, tuleb automaatkäiguvahetusega auto maastikul suurepäraselt toime. Mäest üles ronides hoiab auto just nii parajaid pöördeid kui tarvis ja tunnet, et jõud otsa lõppeks, ei teki hetkekski.
Seevastu jäisel teel võib automaatkäigukast käituda täiesti ettearvamatult, otsustades näiteks keset kurvi käiku vahetada. Ehkki auto taastab kohe oma õige sõidusuuna, ei pääse siiski ehmatusest, mille toob kaasa ootamatu külglibisemisse minek. Seetõttu nõuab automaatkäigukastiga auto libedal teel tunnetamine päris pikka harjutamist, sest «isemõtleva» autoga kaasa mõelda polegi niisama lihtne.
Kerevariantidest on Terrano saadaval nii kolme- kui ka viieukselisena, varustustasemete tagant leiab kolm nimetust: Comfort, Luxury ja Elegance. Kaks viimast erinevad teineteisest vaid nahksisu poolest, Comforti baasvarustusest puuduvad aga alarm, katuseluuk, elektriaknad ja -peeglid, kesklukustus, astmelauad, audiosüsteem, konditsioneer jms. Lühidalt, tegu on lihtsaima varustustasemega, millel on tavalisematest lisadest olemas vaid ABS-pidurid ja EBD pidurdusjõu kontrollsüsteem.
Kolmeukselise Comforti baashinnad algavad sõltuvalt mootorist 323 400 kroonist, automaatkäigukastiga viieukselise Elegance'i baashind küündib 463 500 kroonini. Kui arvestada, et Patroli hinnad algava samas salongis 408 000 kroonist ja lõpevad 554 000 krooniga, siis ligi sajatuhandene vahe on paljudele määrav.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele