Hoiupanga nn Daiwa laenuskandaali üks võtmetegelasi, endine panga jurist Marcel Vichmann läheb täna uurija juurde, kes esitab talle juhtumi kohta poolteise aasta eest algatatud kriminaalasjas süüdistuse, kirjutab Postimees.
Vichmann ütles eile, et pole ametlikku kutset uurija juurde esmaspäevaks saanud, ent teab süüdistuse esitamisest just täna oma advokaadi kaudu. Lõppenud nädalal jäi tal külmetuse tõttu uurija juures käimata.
Nädalavahetusel kinnitas Vichmann avalikkusele, et tema hinnangul on Hansapank esitanud kohtule vähemalt kahel korral tõendeid, mille sisu pole tegelikkusega kooskõlas ning mis seega on võltsitud.
Tegemist on kahe Hoiupanga nõukogu poolt 1998. aasta kevadel peetud koosoleku otsustega. 'Olen nõus Hansapanga esindaja Kristi Liivaga, kui ta kinnitab, et need otsused tegi jurist,' sõnas Vichmann. 'Just nimelt tegi, mitte ei pannud kirja seda, mis koosolekul tegelikult otsustati.'
'Absurdne süüdistus,' sõnas eile selle kohta Hansapanga PR-direktor Kristi Liiva. Kõik nõukogu istungite protokollid on kinnitatud nõukogu liikmete allkirjadega, kinnitas Liiva.
Vichmanni sõnul ei suuda ta enne süüdistuse nägemist hinnata, kas just nende konkreetsete tõendite sisu võiks mängida kohtusaalis otsustavat rolli või mitte.
Kas Hansapank on kohtule tsiviilvaidlustes tõenditena esitatud kahe Hoiupanga nõukogu otsuse näol esitanud valet või ei pea Vichmanni selline väide vett, peab olema võimalik selgitada 1998. aasta 28. aprilli ja 1998. aasta 6. mai Hoiupanga nõukogu koosolekute lindistusi kuulates.
Poolte hinnangud lahknevad ka selles osas, kes ja mil viisil on lindistused enda käsutusse saanud. Vichmanni sõnul temal kõnealuseid linte pole ning Hansapank on need andnud politseile ja uurimisorganitele. Hansapanga esindaja Liiva aga kinnitab, et Vichmann pidi lindistuste koopiad enda käsutusse saama 1998. aastal.
Hoiupanga nõukogu otsused ja nõukogu istungite protokollid vormistas 1998. aastal panga juriidilise osakonna juhataja Tiina Sepa. Vichmann ise nende koosolekute juures ei viibinud.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele