Valgamaa maksuamet saatis eile maakohtule taotluse Valga külmvagunite depoo pankroti alustamiseks, sest ettevõte pole suutnud tasuda ligi 7 miljoni krooni suurust maksuvõlga. ?Ettevõte ei suutnud pidada kinni riigi maksuameti poolt kinnitatud maksuvõlgade ajatamisgraafikust,? ütles Valgamaa maksuameti direktori kohusetäitja Jaan Kull.
Valga linna suurim, kolmesaja töötajaga külmvagunite depoo seisab juba aasta algusest ja ei maksa makse Eesti Raudtee juhtkonna vastuseisu tõttu praegustele omanikele, süüdistas ettevõtte omanikfirma OÜ Kaha juht Viira.
?Meie pole loodud tingimustes suutelised ettevõtet majandama, sest Eesti Raudtee ei lase meie vaguneid sõitma ja ei kanna üle raha Valga depoo välismaal sõitvate vagunite eest,? selgitas Viira. ?Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch on teatanud, et temal on depoole uued omanikud leitud, mille nimel meid ka pigistatakse.?
Viira sõnul on depoo bilansis 86 miljoni krooni eest nõudeid, mida Eesti Raudtee keeldub tunnistamast. Praegu on pooleli kohtuasi Eesti Raudtee vastu, mille võitmine sunniks raudteemonopoli depoole maksma 22 miljonit krooni.
Viira taotleb, et Eesti Raudtee maksaks depoole tasu välismaal sõitvate Valga vagunite eest, sest rahvusvaheline raudteevedude leping paneb riigiraudteele sellise kohustuse.
Viira süüdistab Juchnewitschit, sest väidetavalt Eesti Raudtee takistab vagunite vedu depoo remonditsehhi, meelitades niimoodi Valga kliente remonditöid tellima Eesti Raudteelt.
23. veebruaril saatis Eesti Raudtee jurist Anre Zeno Valga depoo ametiühingule ettepaneku sõlmida leping vagunite ühekordseks etteandmiseks ja äratoomiseks jaama teedelt ametiühingu ja Eesti Raudtee vahel. Samasugust lepingut ettevõttega pole Eesti raudtee sõlminud.
Juchnewitsch eitas oma ettevõtte hiigelvõlga Valga depoole ja ütles, et hoopis depoo võlgneb riigiraudteele ligi 5 miljonit krooni. ?Eesti Raudtee pole Valga külmvagunite depoo ebaedus süüdi, mille põhjustas Venemaa kriis ja ettevõtte vilets juhtimine,? lausus ta. ?Kui kümned ettevõtjad saavad hakkama ja Viira ei saa, siis on probleem temas endas.?
Juchnewitsch ütles, et maksuameti pankrotiavaldus valmis temaga kooskõlastatult. ?Uued omanikud peavad ettevõtte saneerima, sest Valga depoole on äri olemas,? selgitas ta. ?Võib-olla tuleks depoo ja külmveod eraldada.?
Valgas edukalt tegutseva transiidiettevõtte ERTS arendusdirektor Uno Heinla ütles, et Valga depoo läbikukkumise põhjustas suutmatus koostööks. ?Oleme pakkunud Viirale koostööd, kuid see on tagasi lükatud,? selgitas ta.
Heinla lisas, et tema ettevõte on valmis depoo töö taaskäivitamises osalema, kuid ei soovi seda tervikvarana osta.
Heinla on Valga linnavolikogu esimees.
Valga maakohus määrab külmvagunite depoole ajutise pankrotihalduri tõenäoliselt eeloleval kolmapäeval.
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele