Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Eelmise aasta reklaamituru maht oli 639 mln krooni
Telereklaami langusest tingituna langes välja mitu rahvusvahelist suurreklaamijat Eesti reklaamijate esikümnest. Enim reklaamitud tooterühmad olid mobiilside, kontserdid, valimisreklaam, koduhügieen ja autod. Enim lisaraha tõi reklaamiturule 1999 valimisreklaam (üle 23 mln kr), mobiilside, reisimine ja internet. Kolm enim reklaamitud kaubamärki olid EMT, Nokia ja Keskerakond.
Aastaks 2000 võib prognoosida Eesti reklaamituru kasvu 5-10, mis sõltub esmajoones allahindlusrallidest nii telereklaamis kui ka trükireklaamis. Üsna selge on, et konservatiivsus tuleb meediareklaamituru pikemaajalisele kosumisele pigem kasuks ja on kasulik kõigile turu osapooltele. Reklaamituru kasvu peaksid andma suurima osa reklaamipanuste kasv fiksvõrkude (kaugekõnede), internetiga seotud toodete, jaekaubanduse ja mobiilside reklaamimisel.
BMF Gallup Media uuringus on andmed reklaamide kohta 5 telekanalis, enam kui 100 ajalehes-ajakirjas, 9 raadiojaamas ja 9 peamises välireklaamikanalis. Kõik reklaamid on andmebaasi sisestatud hinnakirjahinna alusel.
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.