Eesti tuntumad liisingufirmad on teinud sammu edasi paindlikuma müügi teel, pakkudes internetiteenust informatsiooni saamisel ja tehingu vormistamisel. Siiski jõuab reaalse tehinguni vaid üks kolmandik laekunud avaldustest.
Hansa Liisingu sõiduautode liisinguprojekti juht Ando Uus tõdes, et aeg internetiliisingu pakkumiseks oli küps ning klientide huvi aktiivsem, kui loodeti. ?Esimestel päevadel laekus interneti teel avaldusi päevas 40 ringis, nüüdseks on arv 20?30. Toote uudsus tekitas suurt huvi, seda oli näha paljudest nn testavaldustest, kus nii mõnigi arvutihuviline tahtis proovida, kas asi tõepoolest ?töötab?,? lausus Ando Uus.
Üsna palju oli avaldusi, kus inimene testis enda krediidikõlblikkust. Saades oma taotlusele positiivse vastuse, võeti edaspidiseks mõtlemisaega, mida osta ja millal osta.
Nissaneid müüva ASi Fakto müügidirektori Urmas Kirtsi sõnul on eestlane pika mõtlemisega ning iga uus asi tahab harjumist ja läbikaalumist. ?Ülim kiirus pole siiski automüügitehingu puhul nii oluline, kuivõrd soodsad maksetingimused ja -määrad,? nentis Urmas Kirtsi, kes ei tihanud veel internetiliisingu häid-halbu külgi põhjalikult kommenteerida.
Ka Saksa Auto müügikonsultant Mart Vilgats kinnitas, et klientide huvi internetiliisingu vastu kasvab, kuid põhjendatud kommentaare saab anda alles mõningase aja möödudes.
Hansa Liisingu sõiduautode liisinguprojekti juht Ando Uus rõhutas On-Liisingu puhul eelkõige mugavust asjaajamisel, mis põhineb vastastikusel usaldusel. Eeldades, et klient on vastutustundeline ja oskab rehkendada, teeb teenusepakkuja omalt poolt kõik, et tehingu vormistamine sujuks kiirelt ja tõrgeteta. Kui tavaliselt eelneb liisingutaotlusele vastamisele hulk pabereid, siis On-Liisingu taotlust vormistades peab klient kõiki andmeid täpselt teadma ja kirja panema.
Ando Uue hinnangul sõltub positiivse vastuse puhul edasise asjaajamise kiirus mitmetest tingimustest: esitatud andmete täpsusest, soovitavast mudelist ja lisaseadmetest ja lõpuks ka sellest, millal kliendil on aega tulla lepingut vormistama.
Lähitulevik peaks tooma selguse ka elektroonilise allkirja kasutamise osas: kui valitsus otsustab vastava seaduse vastu võtta, on lepingute sõlmimisel internetis roheline tee.
Fakto müügidirektori Urmas Kirtsi sõnul meelitas veebruari soodsaim liisingutoode A1 müügisalongi rekordiliselt palju ostjaid. ?Tööstusliisingu poolt pakutav 5protsendilise intressiga autoliising tuli turule hoogsalt, madal intress osutus hinnatundlikule ostjale määravaks,? selgitas Kirtsi.
Tööstusliising ASi autoprojekti müügijuhi Riivo Tuvikese kinnitusel osutus jaanuarist kuni märtsikuuni pakutud sooduspakett üle ootuste edukaks.
?Toodet iseloomustavad märksõnad ? lihtsus ja kindlus ? tähendavad seda, et ostja saab autosalongis müüja abiga vormistatud nii liising- kui ka kindlustuslepingu, krediidiotsuse saab A1 krediidispetsialistilt paari päeva jooksul. Autosalongis ütleb müüja kliendi taotluse põhjal 95protsendilise täpsusega, kas vastus on positiivne või ei,? lausus Riivo Tuvike.
Alates 1. märtsist pakutakse A1 sama ideoloogia järgi ? klient sõlmib liisingulepingu kohapeal autosalongis, kuid intress vastab liisinguturul kehtivale vahemikule 8?11. Eraisikute puhul on otsustamine lihtsam ja kiirem, põhimõtteline otsus tehakse kohe. Firmade puhul on otsustamine veidi keerulisem, sest nende majandusliku seisu täpsustamine võtab aega 1 kuni 3 päeva.
Eraisikult nõutakse sissemaksu 30 auto hinnast ning maksimaalselt 1/3 kuupalga suurust igakuist makset.
Autor: Tiina- Maria Vint
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Viimased uudised
Ülevaade tuumaheidutusest geopoliitiliste muutuste ajastul
Tesla ostuga võiks oodata
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele