Ülo Toomsalu • 13. märts 2000
Jaga lugu:

Taksojuhid streigi lävel

Tulika firma taksojuhid pole rahul juhtkonna plaaniga tõsta sõidukilomeetri hinda ja autode renditasu, kirjutab Õhtuleht.

Firma juhtkonna poolt eile pärastlõunal Tulika autoteeninduse tolmuses tagaruumis peetud koosoleku ajal arutasid mitu taksojuhti valge Opeli võtmete laualepanekut. Soomlasi on vähemaks jäänud 'Niigi seisame praegu palju tühjalt,' kurtsid emotsioonidest kuumaks köetud töökoja ukse ette värsket õhku hingama tulnud taksojuhid. 'Ülemused ütlevad, et tariifi ja autorenti peab tõstma, sest maksta tuleb lepingupartneritele, kes lubavad oma peatuses seista vaid Tulika taksodel. Mis kasu sellest on, et ma seal seista saan? Klient tellib endale telefoniga teise, odavama firma auto.'

Ka rikkaid soomlasi, kes olnud läbi aegade Tulika takso tublideks klientideks, jäävat taksojuhtide sõnul viimasel ajal üha vähemaks. 'Suuremate hotellide toateenijad räägivad, et neil pannakse õhtuti tühjades tubades tulesid põlema, et jätta muljet, justkui majas elu käiks,' teavad taksojuhid hotelliäri sisenippe.

'Teeme otsa lahti,' tunnistab Tulika takso juhataja Mati Saar, et aprilli algul tõuseb Tulika takso kilomeetri hind kuuelt kroonilt seitsmele. Ehkki diplomaatilises keeles nimetab ta asja öö- ja päevatariifi ühtlustamiseks (öine kilomeetri hind jääb seitsmeks, nagu varemgi), ei salga ta, et suurem jagu sõite toimub päeval ja tegu on hinnatõusuga.

'Firmal on vaja tagada areng,' selgitab ta hinnatõusu. 'On vaja soetada uusi autosid. Juba olemasolevaid on vaja hooldada ja remontida. Suur väljaminek on kindlustus. Et teistega konkurentsis püsida, tuleb kulutada marketingile ja reklaamile ning lepingulistele peatuspaikadele.'

'Ilmselt on alust arvata, et kes tahab oma ressursse uuendada, tuleb meile hinnatõusuga järele,' arvab Tulika juhataja, eitades siiski mingit kokkulepet. Ta on selleks valmis, et teised firmad, kellel on odavamad hinnad, võivad mõnda aega kliente üle lüüa.

Jaga lugu:
Hetkel kuum