Interneti võidukäik avaldab mõju erinevatele kinnisvaravaldkondadele.
E-kaubandus muudab peatselt väga oluliselt kinnisvara kasutuse viise, mõjutades jaekaubanduse, laomajanduse ja nõutava kontoripinna suurust, tüüpi ja asukohta.
E-kaubandus ei ole telliskivide ja mördi alternatiiv ning ta ei too endaga kaasa kontorite kasutamise lõppu või kaupluste väljasuremist. See pakub kaupade turustamise ja müügi lisakanalit, mitte alternatiivi.
E-kaubandus vähendab kogunõudlust müügi- ja teeninduspindade osas(nt pangakontorid), kuid suurendab nõudlust laohoonete, tellimiskeskuste ja muude sarnaste kinnisvarade suhtes.
Amazon.com on hea näide. Olles raamatute jaemüüja raamatupoodideta, ei saanud Amazon.com funktsioneerida ilma kauba tarnimise ja ladustamiseta. Sellepärast oligi ettevõte sunnitud välja ehitama oma laokompleksid. Seega ei vaata e-kaubandus kinnisvarast mööda, vaid pigem loob keskkonna, kus kinnisvaraga seonduvad kulutused võivad minna ja lähevad üle varustuse ahela teistele osapooltele.
E-kaubandus vähendab turule sisenemisele tehtavaid kulutusi, võimaldades firmadel siseneda uutele turgudele ning suurendab seeläbi edasist nõudlust kinnisvara suhtes.
Vahendustegevuses muutub vahendajate roll ning määravaks saab kinnisvaravahendaja kui konsultandi, mitte niivõrd vahendaja kui informatsiooni omaja roll. See viib turul osalejate arvu vähenemisele (professionaalne maakler samastub konsultandiga).
Loodavad kinnisvara veebileheküljed võimaldavad müüjatel otse informatsioon üles riputada ning ise müügiga tegeleda.
Bürooruumide turul hakkavad järjest rohkem võimenduma uue majanduse tunnused, kus asukoht on kaotamas senist tähtsust ning südalinna jäävad ainult esindusbüroohooned ning kesklinna piirkonnas töötavate inimeste teenindamisega seotud ettevõtted-keskused. Seega liigub nõudlus kesklinnast väljapoole.
Kaugemas tulevikus hakkab hotelliturul üha enam domineerima turism ning taanduma äriotstarbeline majutus, mida hakkavad kompenseerima interaktiivsed suhtlusvahendid (telekonverentsid, suhtlus e-posti teel jms).
Autor: Andres Suurna
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele