• OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2250,13%38 602,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,52
  • OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2250,13%38 602,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,52
  • 28.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus MAN rõhub turvalisusele ja elektroonikale

TG-A tüüpi veoauto omapäraks on moodulkonstruktsioon. Eesmärk oli vähendada praegustel 18tonnistel ja raskematel vedukitel kasutatavate komponentide arvu vähemalt viiendiku ehk ligi 4000 komponendi võrra.
Võrreldes varasema mudeliga F2000 on oluliselt vähendatud komplekteerimisvõimaluste ja komponentide arvu. Näiteks saab uuele TG-A vedukile kinnitada neli eri filtrisüsteemi, mis koosnevad 22 komponendist. Võrdluseks: F2000 pakkus 13 varianti filtrisüsteeme 111 komponendiga.
Tootmist alustati üle 18tonnistest veokitest, sügisel lisanduvad ka kergemad veokid. Kabiinidest lähevad tootmisse kõigepealt 2,44 meetri laiused kabiinid vasak- või parempoolse rooliga. Seejärel hakatakse tootma kõrgeid kabiine, mis on 2,24 meetrit laiad ja asuvad 170 mm madalamal. Kokku on kabiinivariante viis.
TG-A kontseptsiooni kohaselt on juhi turvalisus tagatud esmalt turvavööga, mis takistab juhi väljapaiskumist autost. Kabiin ise on tugeva konstruktsiooniga, mis neelab avariis tekkivat energiat.
Lisaks sellele saab uuele vedukile paigaldada ka juhipoolse turvapadja, mis on oma mõõtmetelt väiksem kui sõiduautodes kasutatavad.
Kabiini kandekonstruktsioonid on valmistatud kõrgtugevast terasest. Kokkupõrke korral jaotuvad põhijõud kahele tasapinnale, millest üks on eriliselt konstrueeritud ukse sisepaneel.
Kabiini katusemoodul kaalub ainult 60 kg, see on ligi poole kergem kui terasmoodul ja valmistatud spetsiaalsest niklisulamist.
Edasiminek on saavutatud ka kabiini siseehituses. Võrreldes eelmise mudeliga on uues kabiinis 13 rohkem ruumi ja kabiini põrand on peaaegu tasane.
TG-A põhiuuendus raami osas on selle valmistamine valtsimise, mitte stantsimise teel. Põhikomponendid valtsitakse kõrgtugevast terasest. See uuendus võimaldas anda raamile suurema jäikuse, mis parandab sõidumugavust ja -ohutust.
MANi kaugsõiduveoautod on varustatud ainult õhkvedrustusega, mis on suurendanud sõidumugavust ja vähendanud vibratsiooni kabiinis miinimumini.
Uudse kujuga esispoiler vähendab kütusekulu ja on oluline ohutuskomponent, mille eesmärk on pehmendada avariide tagajärgi.
TG-A veoautodel on kuuesilindrilised nelja klapiga keskkonnasõbralikud mootorid, mille võimsus jääb vahemikku 310?460 hj.
Uuel veoautol on 16käiguline sünkroniseeritud käigukast. Kõikide veoautode standardvarustuses on võimalus lülitada kõrgemaid käike ilma sidurit vajutamata. Käiguvahetuseks peab juht hoidma all käigukangil olevat nuppu.
TipMatic-süsteem tagab 12käigulise automaatse käiguvahetuse, millelt manuaalsele käiguvahetusele üleminekuks on roolisambal nupp.
Uudne on ka jahutusmoodul, mille pindala võrreldes mudeliga F2000 on suurenenud 30.
BrakeMatic-pidurisüsteem säilitab veoauto liikumise muutumatu kiirusega ka mäest allasõidul, ilma et juht peaks vajutama pidurit. Süsteem lülitatakse sisse pardaarvuti kaudu ja võtab arvesse seda, millise käiguga veduk sõidab, võimaldades juhil keskenduda liiklusele. Uus pidurisüsteem tagab 0,2 sekundit lühema reaktsiooniaja, mis kiirusel 80 km/h vähendab pidurdusmaad 3-4 meetrit. Kõik teljed on varustatud ketaspiduritega.
Mootori, käigukasti, pidurite ja vedrustuse juhtimine toimub elektrooniliselt ning on ühendatud ühtsesse elektroonilisse juhtimissüsteemi MAN Tronic. MAN Tronicu süsteemi katsetamist alustati 1998. aasta sügisel kümne vedukiga, mis välimuselt meenutasid F2000, kuid millesse oli peidetud TG-A elektroonika. Need sõidukid on nüüdseks läbinud üle 2 miljoni sõidukilomeetri. Kaheksa kuud hiljem läksid teedele veel kümme F2000 veoautot, mis on praeguseks läbinud peaaegu 800 000 km. Katsetustest on selgunud, et võrreldes varasemate mudelitega vähenevad TG-A veduki hooldus- ja remondikulud vähemalt 10.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.09.24, 15:27
Norman Aas: maksuamet on Eesti firmajuhtide isiklikust varast nõudnud sadu tuhandeid eurosid
Eestis on laialdane kohtupraktika selle kohta, kus juhatuse liikmelt on maksejõuetu äriühingu maksuvõlg sisse nõutud, sest juht on rikkunud oma lojaalsus- või hoolsuskohutust, ütles endine riigi peaprokurör, Soraineni advokaadibüroo partner ja vandeadvokaat Norman Aas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele