• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • 29.03.00, 07:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu maantee renoveerimishoog vaibunud

Eestit läbiva Tallinna-Tartu-Luhamaa maantee 1,6 miljardi kroonisest projektist ehitab maanteeamet tänavu vaid väikese osa Aruvalla ja Jüri vahel, kirjutab Eesti Päevaleht.
Maanteeametile on riigieelarvest tänavu planeeritud 12 miljonit krooni, mille eest valmib Vaida-Aruvalla teelõigu projekt ning Jüri ja Vaida vahele ehitatakse kohalikuks liikluseks nn kogujatee.
Kogujatee tähendab, et kui inimene tahab sõita Jürist Vaidasse või kuhugi vahepeale, ei pea ta minema suure liikluskiiruse ja ohutusnõuetega esimese klassi teele. 'Iga majavaldaja ja asutuse veok ei pea saama oma õuest esimese klassi teele, vaid läheb kõigepealt kogujateele, kust ta lastakse ohutult esimese klassi teele,' ütles maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus.
Riigikogus Maailmapanga laenu heakskiitmise korral lisanduks aastaks veel 30 miljonit krooni, millega maanteeamet saab remontida Tallinna-Tartu maantee need lõigud, kuhu ei tule esimese klassi tee.
Aruvalla-Vaida teelõigu ehitust Maailmapank ei finantseeri, sest seal on ehitustööd juba alanud. '8,6kilomeetrise lõigu ehitame eelarve raha eest ning see läheb maksma umbes 110 miljonit krooni,' märkis Sõrmus.
Kokku maksab Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee suurprojekt 1,6 miljardit krooni. Ehituse rahastamiseks võtab riik Maailmapangast 50 miljoni dollarit ehk 800 miljonit krooni laenu, mis on mõeldud ehitamiseks kahes etapis. Riigikogu ratifitseerib hiljemalt suveks laenu esimese etapi ehk 400 miljonit krooni.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele