• OMX Baltic−0,11%275,06
  • OMX Riga0,57%888,23
  • OMX Tallinn−0,52%1 745,05
  • OMX Vilnius−0,03%1 042,48
  • S&P 500−0,76%5 815,26
  • DOW 30−0,75%42 740,42
  • Nasdaq −1,01%18 315,59
  • FTSE 1000,62%8 300,15
  • Nikkei 225−1,83%39 180,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,99
  • OMX Baltic−0,11%275,06
  • OMX Riga0,57%888,23
  • OMX Tallinn−0,52%1 745,05
  • OMX Vilnius−0,03%1 042,48
  • S&P 500−0,76%5 815,26
  • DOW 30−0,75%42 740,42
  • Nasdaq −1,01%18 315,59
  • FTSE 1000,62%8 300,15
  • Nikkei 225−1,83%39 180,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,99
  • 31.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asümmeetriaga saab sõita varakevadest kuni lumesajuni

Üha enam rehvitootjaid lisavad oma tootenimistusse asümmeetrilise mustriga rehve, mis võimaldavad pikendada rehvide kasutusperioodi varakevadest hilissügiseni.
Asümmetriline muster tähendab lahtiseletatult, et rehvi mustripoolused erinevad teineteisest. Kuna rehvi välispind mõjutab auto juhitavust ja suunatavust rohkem kui sisekülg, on asümmeetrilistel rehvidel väline pool suuremate mustriplokkidega ja jäigem kui sisemine.
Sisekülg seevastu mõjutab rohkem rehvi haakumist, vee äravoolu jms, mistõttu on see pool pehmem ja tihedama mustriga. Tulemuseks on, et rehve võib kasutada varakevadest kuni korraliku lumeni välja ning tänaval ei pritsi need rehvid vett inimestele peale, vaid auto põhja alla.
Esimeste asümmeetriliste rehvidega tuli kaks aastat tagasi Eesti turule Michelin, seejärel Continental, Semperit, Kléber, Nokia jt. Nüüdseks on oma asümmeetrilise rehviga maha saanud ka Pirelli, mis peaks samuti sellest hooajast Eestisse müügile jõudma.
Mõistagi on asümmeetriliste rehvide varieeritavus kasutamisel väiksem, kui tavarehvidel. Enamustel asümmeetrilistel rehvidel on ära märgitud ka sõidusuund, mistõttu on ainus valikuvariant, kas rehv on parem esimene või parem tagumine.
Michelin tõi tänavu kevadel turule seeria asümmeetrilisi mustriga rehve, millel pole sõidusuunda märgitud, ainus mida peab jälgima on see, kas tegemist on sisemine või välimise poolega. Pooli segi ajada on üsna raske kas või juba selle pärast, et firmamärgid ja kirjad on asümmeetrilistel rehvidel enamjaolt vaid väljapool.
Ja kui rehv on juba korra veljele pandud, pole vahet, kas kasutada neid vasakul või paremal pool.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 08:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele