Kümmekond aastat tagasi Pärsia lahe sõjas kasutatud elektrooniline vägede liikumise planeerija leiab peagi rakendust turismiäris, kuna USA kaitsealaste uuringute agentuur üritab seda riista sokutada tootmiseks mõnele eraettevõttele, kirjutab Wired News.
Armee relvastuses olnud liikumise planeerija (Dynamic Analysis Replanning Tool) oli Ameerika parlamendi hinnangul nii efektiivne, et suutis kokku hoida raha, mis oli 30 aasta jooksul kulunud kõrgtehnoloogilise relvastuse arendamisele.
Nüüd üritab kaitsealaste uuringute üksus DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) sokutada välja töötatud tarkvara mõnele eraettevõttele, lootuses et toode areneb erafirmas edasi ja siis saab armee seda täiustatuna poeriiulilt tagasi osta.
Üks liikumise planeerimise tarkvara kasutamise võimalus on ärireiside organiseerimine. Selle töötasid välja DARPA teadlased Lõuna-Kalifornia Ülikoolis.
DARPA meeskond ootab partnereid turimisäris, et aidata muuta praegune süsteem tooteks, mida oleks võimalik müüa reisiagentidele või reisibüroodele. Ja siis saaks sõjavägi selle täiustatud variandi tagasi osta.
Me tõesti vajame kedagi reisiärist, et teha sellest midagi sellist, mida saab kasutada turismiäris. Meie oleme tehnoloogia-poisid,' ütles üks projekti kaasautoreid Steve Minton.
Minton asutas firma Dynamic Domain Inc, et tehnoloogiat müüma hakata.
Juba välja töötatud The Virtual Travel Agent on interaktiivne töövahend planeerimiseks, mis kasutab reiside korraldamiseks internetti. Programm suudab leida odavaimad reisid, arvutab reiside aegu ja võrdleb eri hotellide hindu
Programmile lisatakse veel teisigi infoallikaid, niie et tulevased versioonid sisaldavad infot sihtpunktide ilmastikuolude ja restoranide kohta lennuvälja ümbruses. Samuti on plaanis lisada infot võimalike lennuviivituste ja lennufirma maine kohta.
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Enimloetud
4
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Hetkel kuum
“Nendel vendadel, kes rohkem panustavad, on ka suurem sõnaõigus”
Tagasi Äripäeva esilehele