Hoiupanga nõukogu eksesimees Joakim Helenius kinnitas eile tunnistajana Tallinna linnakohtuniku Mare Odakase ees, et nn Daiwa skandaal võinuks panga pankrotti viia, kirjutab Postimees.
Sellisena nägid Hoiupanga omanikud tema sõnul 1998. aasta kevadel sündmuste arengut, kui Hoiupangale laene andnud välispangad kohkunuks niivõrd, et keeldunuks varasemaid krediite pikendamast.
Heleniuse väljakutsumine kohtusse sai teoks Hansapanga-poolse tunnistajana tsiviilasjas, milles hagi esitaja, Marcel Vichmanni juhitav Hoiupanga Töötajate AS (HTAS) üritab muu hulgas tõmmata seaduslikkuse katet kahe aasta taguselt Hoiupanga ja Hansapanga ühinemiselt.
HTAS taotleb, et kohus tunnistaks kehtetuks Hoiupanga 1998. aasta erakorralise üldkoosoleku otsused sel alusel, et HTASi esindaja Vichmann väidetavalt ei saanud võimalust koosolekul osaleda. Koosolek kinnitas ka Hansapangaga ühinemise otsuse.
Lisaks taotleb HTAS kuue miljoni HTASile kuuluva Hoiupanga aktsia äravõtmise seadusevastaseks tunnistamist, mis tähendaks Vichmannile võimalikku argumenti ka kriminaalasjas, milles uurija on teda ennast kahtlusaluseks seadnud.
Alaliselt Londonis elav Helenius kirjeldas kohtus Eesti sõjajärgse ajaloo suurima finantsskandaali üldjoontes avalikkusele teadaolevat käiku, andes tõlgi abil vastuseid Hansapanka esindanud advokaadi Raino Paroni küsimustele. Seejärel sai Daiwa-sündmuste üks peategelane Marcel Vichmann võimaluse oma kohturivaali pommitada, urgitsedes Hoiupanga otsuste õiguslike nüansside kallal.
'Võin öelda, et Vichmann on vilunud jurist ja tema teadmised Eesti seadustest on lõpmatult palju paremad kui minu omad,' sõnas praegu Trigon Capitali juhina tegutsev Helenius, vastates ühele küsimustest.
Vichmann ise väitis istungi vaheajal, et ta ei üritanudki Heleniust liiga teravalt pigistada. Tema hinnangul polnud tunnistajate kuulamine asjas üldse vajalik.
Helenius kaitses kohtus Hoiupanga juhtkonna tegevust 1998. aasta kevadel puhkenud nn Daiwa laenuskandaali selles episoodis, kui pank võttis HTASi kontolt ära kuus miljonit Hoiupanga aktsiat, mille hiljem siiski tagastas. Heleniuse sõnul tegutses Hoiupanga juhtkond hädakaitse seisundis, olles eelnevalt konsulteerinud juristide ja Eesti Pangaga.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Plaanivad Prantsusmaale tehase rajada
Tagasi Äripäeva esilehele