Riigilt sadu miljoneid kroone dotatsiooni manguv Edelaraudtee särab igal nädalal ETV ekraanil seriaali 'Õnne 13' sponsorina. Reklaamile kulutab Edelaraudtee üle 1,5 miljoni aastas, kirjutab Õhtuleht.
Kas seebiseriaali tegijatele makstava raha eest ei saaks hoopis käigus hoida neid kahjumiga rongiliine, mida ähvardab riigikogus arutusele tuleva dotatsioonivähendamise kava kohaselt sulgemine? Edelaraudtee juhatuse nõuniku Urmas Glase sõnul vajab Edelaraudtee reklaami niisamuti nagu Coca-Cola. 'Me saame küll riigilt raha, kuid pole ju mõtet seda nohinal ja salaja maha sõita,' selgitab Glase reklaami vajalikkust.
Et rongisõitjaid võib enesekiitmise tagajärjel tublisti lisaks tulla, tõestas tema sõnul ühekroonise piletikampaania ajal toimunu. Paljud vaatajad elavad maal ''Õnne 13' tootjatega lepingut sõlmides arvestasime ka seda, et suur osa seriaali vaatajaist elab maal. Nemad on ka potentsiaalsed rongisõitjad,' selgitab Glase.
Viimased kolm aastat erafirmas BEC ETVle 'Õnne 13' seriaali produtseerinud Raivo Suviste kinnitab, et sponsoriks hakkabki see, kes tahab oma majandusseisu parandada. Sponsorraha suurusest keeldub Suviste lepingu konfidentsiaalsusele viidates rääkimast.
Edelaraudtee tunnistab, et sügisel aastaks sõlmitud lepingu suurusjärk on 400 000 krooni. 'Aprillis uued seeriad lõpevad, kuid kordused peaksid käima läbi suve,' mainib Glase. Seriaali toetamine tuleb tema sõnul vähemalt pool miljonit odavam kui televisioonist reklaamiaja ostmine. Jämedalt rehkendades - televisiooni põhihooajal on seriaal koos kordusega eetris nädalas kaks korda ja suvel üks - maksab rongi näitamine ühes seriaalis keskmiselt 4500 krooni.
Kokku on Edelaraudtee eelarves reklaamikulusid 1,7 miljonit krooni. Suurem osa sellest kulub Glase sõnul sõiduplaanide ja nende muudatuste avaldamisele.
Seotud lood
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele