• OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2251,97%38 552,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,17%5 699,94
  • DOW 30−0,44%42 011,59
  • Nasdaq −0,04%17 918,47
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2251,97%38 552,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,28
  • 11.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Odav jook on kallis

Eriti kasulik on müüa läbi filtri lastud kraanivett, küsides selle eest 8?12 krooni klaasi eest. Vesi võib olla ka gaseeritud või siis sidruni ja jäätükkidega. Klaasitäie ?masinavee? omahinda saab mõõta sentides.
Pudelisse villitud mineraalvesi on juba kliendile kallim osta ning selle kasumimarginaal on kõrtsiomaniku jaoks liikumas allapoole.
Pubides tuleb näiteks 0,3-liitrise Saku Vichy Classique?u eest välja käia kuni 25 krooni, mis on üle seitsme korra tehase väljamüügihinnast enam.
?Vee kasumimarginaal on kõvasti väiksem, kui seda valada välja Eviani, Bonaqua või Fennica originaalpudelist,? räägib Nimega ja Nimeta pubide osanik Vallo Palvadre. ?Masinast tuleva vee omahinnaks on mõnikümmend senti,? lisab ta.
Palvadre sõnul müüakse võrreldes pubidega vett rohkem ööklubides ning samuti restoranides toidu juurde. ?Kõrtsides on viimasel ajal vee tarbimine püsinud konstantne, pole suurenenud ega vähenenud,? märkis ta.
Hotellis Olümpia asuv brasserii Rendez-Vous müüs tänavu märtsis 408 liitrit Eviani vett, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,5 korda rohkem.
Brasserii juhataja Ulvi Vallimäe sõnul on natukene kasvanud ka Vichy Classique?u läbimüük ? märtsis üle 2000 pudeli ? kuid Eviani vee hüppelise läbimüügi tõusuga seda võrrelda ei saa.
Eviani 0,5-liitrine pudel maksab brasseriis 32 krooni, väiksem Vichy Classique on poole odavam.
Klubi Hollywood õhtujuhi Mart Eensalu sõnul müüakse klubiüritustel vett ja õlut enam-vähem ühepalju, kuid 12kroonise müügi- ning peaaegu olematu omahinnaga vesi on Hollywoodi jaoks õllemüügiga võrreldes märgatavalt kasumlikum jook.
Restorani Baieri Kelder ettekandja Margit Amberg tõdeb, et restoranikülastajate hulgas on märgata söögi kõrvale vee tarbimise suurenemist. ?Eelkõige joovad vett naised, mehed tarbivad rohkem mahla,? iseloomustab ta kliente.
Ka eesseisvad soojad suvekuud suurendavad vee tarbimist ning janused kliendid nüüd vaevalt rehkendavad, et üle baarileti ulatatud mineraalveepudel on pea samas hinnaklassis samas kõrtsis pakutava päevasupiga.
Eksootilisi ja teravaid toite süües tasub samuti pärida suu jahutamiseks pakutud vee hinna järgi. Kannutäis kannutäie järel hõõguvasse suhu kaduv vesi võib laudkonna üllatuseks moodustada arvest üsnagi tubli osa.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.10.24, 11:55
Kontrolli, kas sinu ettevõte kuulub Äripäeva TOPi
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele