Turismiameti leheküljel on hulk huvitavaid nimekirju turismiteenuste pakkujatest Eestis. Kuid näiteks sportimisvõimaluste kohta leiab vaid üksikuid internetiaadresse. Kui eraldi otsida busside sõiduplaane, hotellimajutust või autorenti, võib küll leida päris mitu internetilehekülge, kuid Eesti-reisi kokku panema hakates tuleb lõpuks ikka haarata telefonitoru või reisibüroosse minna või otsida paljude pisikeste pakkujate kodulehekülgedelt.
Välismaistes reisibroneerijates õnnestub aga Eesti-reisi planeerida küll, vähemalt esialgse mulje põhjal. Näiteks TravelNow paneb kohti kinni päris mitmesse hotelli Tallinnas ja Pärnus, kuid jääb hätta lennupiletite broneerimisega. PreviewTravel aga pakub Tallinnas välja koguni kaks lennujaama ? Pirital ja Ülemistel. Majutust aga pakutakse vaid paaris suuremas linnas.
Turismiameti infotehnoloogiaosakonna juhataja Tiiu Rebane peab Eesti avalik-õiguslike institutsioonide süstemaatilist veebi unikaalseks, kust saab ühtse standardi järgi turismiinfot. ?Peagu igal maakonnal ja linnal on oma veeb. Lisaks turismiameti veeb, millel põhikirjaliselt lasub vastutus Eesti turustamiseks,? ütleb Tiiu Rebane. Tema hinnangul on kujunenud ainulaadne olukord, et nii süsteemset turismiinfot kui Eestil polegi teistel internetis pakkuda.
Esimesed reisibroneerijad alustavad Eestis tegevust ehk juba sel suvel. AS BeTeGe, mis on juba kolm korda välja andnud põhjalikku Eestimaa Reisijuhti, tahab hakata pakkuma koos maikuus ilmuva neljanda reisijuhiga üle-eestilist reisibroneerimissüsteemi. ?Kõigil pole veel internetivõimalust, seepärast on vaja ühtset broneerimiskeskust,? arvab BeTeGe juhataja Jaan Masing. ?Klienti huvitab teatud piirkond, broneerijaga saab ta tellida majutuse ja broneerimiskeskus teeb helistamistöö juba tema eest ise ära, kui vaja,? selgitab Masing keskuse rolli veel internetiseerimata turismiasutuste lülitamisel elektronärisse. Masing loodab klientideks saada ca 300 majutusasutust, kes on tellinud info avaldamise Eestimaa Reisijuhis.
Reisikalendri-nimeline kodulehekülg pakub mitmete reisibüroode reise ajalises järjestuses, mis aitab juba mingil määral puhkust planeerida. Valik pole suur, otsida saab teatud hinnapiiresse jäävaid pakkumisi, ajalisi pakkumisi ja viimase hetke pakkumisi. Teostus on lehel veel algeline.
Eesti Inimarengu 1999. a aruande põhjal asub Eesti Euroopa riikide internetiskaalal kuskil keskel. Nõnda on suures plaanis ka e-turismis.
Rohkem on arenenud turismiteabe internetiesitlus ja vähem interneti-põhised broneerimisteenused. See on mõistetav, kuna ka arenenud riikide elektrooniline reisimüük ulatub alles 5 protsendini. Suuremat läbilööki ennustatakse 3?4 aasta pärast.
Reisi planeerimine Eestisse interneti kaudu on võimalik. Siiski võtaks vajalike reisikomponentide kokkusobitamine palju aega. Muidugi on internet suurepärane abimees pildi loomisel sihtmaast.
Internetis on saadaval Eesti turismi-info kolmest allikast:
1) internetiväravad (Amadeus, Lonely Planet, Columbus ja väiksemad), Eesti portaalid. Nende puudus on kehv andmete kvaliteet;
2) turismifirmade veebisaidid. 250st reisikorraldusettevõttest on veebileht umbes 50-l;
3) avalik-õiguslike institutsioonide veebid. Peagu igal maakonnal ja linnal on oma veeb. Igas maakonnas on vähemalt üks turismiinfokeskus, mis esitab ühtsetele normidele allutatud andmeid.
Olukord pole laita, kuid ka rahuloluks pole põhjust. e-äri arenguruum Eesti turismis on suur, sihipärane poliitika võiks Eesti kui turismimaa võimalusi kõvasti tõsta.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele