See, et kavandatav seadusemuudatus võrdsustab mootorikütuse segajad keemiatööstuse ettevõtjatega, on tekitanud protesti nii kütusefirmade kui ka autode maaletoojate hulgas, kes on avaldanud seisukohta, et see ajab niigi segase kütuseturu veelgi rohkem sassi.
?Oleme kategooriliselt selle seadusesätte vastu, mis avalikult seadustab musta kütuse turu,? ütles mittetulundusühingu Kütuste Ümarlaud juhataja Aleksander Johanson.
Erinevatest komponentidest mehaaniliselt kokku segatud kütuse tõttu seiskuvad automootorid, kõrbevad pihustid ja purunevad kõrgsurvepumbad. Eriti tundlikud on selles suhtes diiselsõidukid.
Kokku kaotavad autoomanikud kehva kütuse tõttu 130?140 miljonit krooni aastas. Seetõttu ei tohiks Johansoni sõnul kütuse kohapeal kokkusegamist mingil juhul seadustada.
Autode Müüjate ja Teenindajate Eesti Liit (AMTEL) on teinud pöördumise majandusminister Mihkel Pärnojale, milles juhib tähelepanu Eestis müüdava autokütuse kehvale kvaliteedile.
Liitu kuuluva Nissan Balti hooldejuht Aimar Lukk ütles, et kui sunnime inimesi ostma Euroopa Liidu tingimustel valmistatud autosid, peavad need ka samadele normidele vastavat kütust saama. ?Kui meie keemikud on võimelised valmistama euroautode normidele vastavat kütust, siis palun,? lausus ta.
Vastasel korral tekib Luki sõnul nn reesuskonflikt ja autoarvuti võib hakata lollusi tegema. Talvel on asi tema hinnangul eriti õnnetu, sest automootorid ei käivitu ja kütust kulub palju.
Luki hinnangul on Eestis autokütusele kehtestatud kvaliteedinõuded sihilikult liiga leebed, kusjuures nendegi täitmise üle puudub kontroll. Sama etteheide jäi kõlama ka kütuse- ja autofirmade esindajaist ning teaduritest koosneva Kütuste Ümarlaua viimasel arutelul.
Ühtlasi juhtisid ümarlaua liikmed tähelepanu asjaolule, et rahandusministeeriumi kehtestatud kütusekvoodid ei vasta Eestis kehtivatele kvaliteedinõuetele.
AMTEL on Luki sõnul huvitatud, et tanklates müügil olev autokütus vastaks täpselt tähistusele ja autoomanik teaks, mida ta paaki saab. ?Soovime igasuguste lisatähtede ja -tähistusteta pliivaba bensiini oktaaniarvuga 95,? teatas ta, lisades, et mitmesugused nimed on kütusefirmade endi väljamõeldis ja teenivad rohkem reklaami eesmärki.
Rahandusministeeriumi nõunik Daniel Vaarik ütles, et seaduseelnõu koostajad ei soovinud sellega mehaanilist kütusesegamist seadustada, vaid vältida kahe tööstusliku kütusetootja topeltmaksustamist. Sama eelnõu kohaselt tuleb kõigi kütusekomponentide pealt edaspidi ka aktsiisi maksta.
Ametlikult segavad eri komponentidest praegu Eestis kütust Eriõli Kohtla-Järvel ja Alexela Oil Tallinnas.
Seotud lood
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Viimased uudised
Portfelli tahtis osta Hans H. Luik
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele