Inno Tähismaa • 20. aprill 2000 kell 15:04

Kuidas hindad internetifirmade võimet teenida kasumit? (vastab Rain Lõhmus)

Küsimus: Kuidas hindad USA internetifirmade võimet teenida kasumit, kasutades seotud kliente, kui vähem kui poole aastaga ilmub välja uus samal alal täiustatud teenust pakkuv firma? Kas nii madalate sisenemisbarjääride korral jõuavad üldse internetifirmad kasumisse?

Vastus:

Kui Goldman Sachs paar aastat tagasi Yahoole IPO tegi, oli neil tookord sisemisi raskusi komiteest loa saamisel. Kuidas saabki tõsiselt võtta firmat, kes töötab negatiivse marginaaliga rohkem kui 50% ja ütleb et ei tea, millal kasumisse jõuab ning kus firmal eesotsas kaks noorukit, kes kutsuvad oma ametikohta chief yahoodeks.

Vaadake Yahood täna.

Mõelge, mida täna raha kaotav Amazon on võimeline tegema oma 15 miljoni kliendiga. Kas on lihtne EBayle konkurenti luua.

Uued tehnoloogiafirmad ei peagi alati raha teenima ja oma marketingiorganisatsiooni üles ehitama. Majanduslikult on ratsionaalsem kui mõni olemasolev suurfirma nad ära ostab ja oma toimivasse võrgustikku integreerib. Proovige täna Yahoole ja Amazonile konkurenti luua. Hetkeoht on pigem võimalik uus nn disruptive technology, aga kus see ei oleks.

Samas, olles mingil alal nr. 2-20, ei pruugi olla sugugi nii hea. Tõsi on et sisenemisbarjäärid ei ole kõikjal kõrged. Kuid kui ei ole konkurentsi, kas pole see ohu märk ,et turg, kus sa toimid, polegi atraktiivne

Hetkel kuum