- Kontrolli regulaarselt rõhku rehvis. Rõhku mõõdetakse külmal rehvil. Pärast sõitu võib rõhk rehvis olla kuni 1 baar normaalsest kõrgem. Mitte mingil juhul ei tohi õhku välja lasta, muidu langeb rõhk pärast rehvi jahtumist liiga madalale. 40tonnise täismassiga autorongi jaoks tähendab 1 baari võrra madalam rõhk rehvides kütuse lisakulu kuni 2 liitrit 100 km kohta.
- Ära ületa lubatud telje- ja rattakoormusi (pool teljekoormusest) ning lubatud kogukaalu.
- Kütusekulu sõltub suuresti veeretakistusest. Sõitmisel tugevas vihmas suureneb kütusekulu kuni 7.
- Reguleeri õigesti õhusuunajad.
- Jaota koorem kastis ühtlaselt.
- Enne sõidu alustamist kinnita korralikult haagise või koorma present (pingutamata present suurendab kütusekulu kuni 3 l/100 km).
- Mootori käivitamisel ära anna vajaduseta gaasi.
- Sõida mootor soojaks, ära soojenda mootorit kohapeal. Sõltuvalt välistemperatuurist suureneb kütusekulu kohapeal soojendamisel kuni 2 liitrit tunnis.
- Pärast pikemat sõitu lase mootoril kohapeal töötades veidi jahtuda. See ühtlustab mootori termiliselt erinevalt koormatud detailide temperatuure.
- Enne mootori seiskamist ära anna gaasi: turbomootoritel võib see põhjustada turbo rikkeid (turbo õlitus on seotud mootori õlitussüsteemiga).
- Pärast lühikest puhkepausi ära anna kohe täisgaasi: mootor jahtub väljast sissepoole, seetõttu on enne täiskoormust vaja mootori detailide temperatuurid ühtlustada. Kolvi (kuum) ja hülsi (jahedam) temperatuuride erinevus võib täiskoormusel põhjustada kolvi mõranemise. Pikematel peatustel seiska mootor.
* Nõuanded on välja töötatud Mercedes-Benzi veoauto Actros (elektroonilise juhtimisega käigukast, mootor, pidurid) põhjal, kuid kehtivad ka teiste autode juures.
Samal teemal ka järgmise nädala transpordirubriigis.
Autor: Andrus Visnapuu
Seotud lood
Enimloetud
5
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele