• OMX Baltic1,73%274,63
  • OMX Riga−0,05%881,9
  • OMX Tallinn1,92%1 741,94
  • OMX Vilnius0,53%1 038,38
  • S&P 500−0,21%5 780,05
  • DOW 30−0,14%42 454,12
  • Nasdaq −0,05%18 282,05
  • FTSE 100−0,07%8 232,18
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,05
  • OMX Baltic1,73%274,63
  • OMX Riga−0,05%881,9
  • OMX Tallinn1,92%1 741,94
  • OMX Vilnius0,53%1 038,38
  • S&P 500−0,21%5 780,05
  • DOW 30−0,14%42 454,12
  • Nasdaq −0,05%18 282,05
  • FTSE 100−0,07%8 232,18
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,05
  • 26.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kranich: ka riik vajab uut Saaremaa sadamat

?Eesti riik vajab kindlasti arvestatavat sadamat läänepiiril nii päästeameti kui ka piirivalve vajaduste tarbeks ja Saaremaast paremat kohta on raske välja mõelda,? ütles Kranich.
Samas on Uudepanga lahte planeeritud Undva sadama probleem selle võimalik keskkonnaohtlikkus ning riik peab keskkonnaministri sõnul hoolikalt kaaluma ka teisi sadamavariante.
?Rajada kahte eraldi sadamat oleks ilmselge raharaiskamine, kui aga erakapital ja riigiraha kokku saavad, oleks see mõlemale kasulikum,? ütles ta.
Kranich märkis, et Kihelkonna valla koostatud Undva sadama detailplaneeringus ette nähtud rajatistest on küll suur osa seotud riigi funktsioonidega, kuid planeering on koostatud riigipoolse huvita.
?Praegu riik osalemist sadama rajamises veel ei kavanda, kuid ma olen kindel, et projekti arenedes mõeldakse ka selle peale,? rääkis ta.
?Kui on olemas maantee püsiühendus Saare ja mandri vahel, siis muutuks uus sadam selgelt konkurendiks ka Pärnu sadamale, seda eriti talve ajal. Ma usun, et ka Pärnu Sadama omanikud oleksid siis uue sadama ehitamisest huvitatud.?
Kranichi sõnul on sadama asukoha üle otsuse langetamiseks vaja teha täiendavaid uuringuid hoovuste ja setete liikumise kohta. Selleks raha eraldamisega nõustus möödunud nädalal ka valitsus. ?Praegu on koostamisel täiendavate uuringute lähteülesanne. Uuritakse ka võimalust rajada sadam Tagalahte, tõenäoliselt Veerest kõrgemale,? rääkis ta.
Kranich märkis, et Uudepanga on looduskaitsjate teravdatud tähelepanu all ja vastuollu minek Euroopa ametliku looduskaitsealase hoiakuga oleks Eestile välispoliitiliselt kahjulik. ?Mina seisan selle eest, et sadama rajamine ei tooks endaga kaasa negatiivseid keskkonnamõjusid,? ütles ta.
Autor: BNS

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele