Jaga lugu:

Bussifirmad küsivad maakonnasiseste liinide toetuseks miljoneid

Autoettevõtete liit küsib tuleval aastal riigilt maakonnasisestele bussiliinidele tänavusest ligi kaks korda suuremat toetust, mis ei pruugi aga kliendile suuremat sõidumugavust tuua, kirjutab Eesti Päevaleht.

'Kui riik tuleval aastal dotatsiooni oluliselt ei tõsta, võib osa kaugemate külade bussiliine käigust ära jääda,' ütles autoettevõtete liidu direktor Uno Aava. Liit taotleb tänavuse 125,7 miljoni krooni asemel 200 miljonit krooni dotatsiooni.

Põhilise argumendina lisasumma küsimiseks nimetas Aava kütusehinna suurt tõusu. 200 miljonit krooni saadi Aava sõnul lihtsa arvutuse järgi: maakonnad on varem taotlenud 170-180 miljonit krooni ja sellest lähtudes võiks olla orienteeruv toetussumma 200 miljonit krooni.

'Bussipileti hinda tõsta ei tohi,' on Aava veendunud. Tema sõnul ei tuleks kõne alla ka kroonisuurune hinnatõus. Juba praegu maksab pilet 15kilomeetrise sõidu eest neli-kuus krooni.

Toetuseta elava bussiettevõtja sõnul ei paneks aga dotatsioonide suurenemine bussiettevõtteid eriti muudatustele mõtlema.

'Kui raha antakse, milles siis küsimus - mõelda pole eriti vaja,' ütles Raplamaal pool aastat ilma dotatsioonita ühte linnalähedast liini pidanud Ra-Sati tegevjuht Eero Kalberg. 'Oleme ots otsaga kokku tulnud.'

Doteeritavaid liine on üle Eesti ligi 750. Kui suures ulatuses bussiliinidele peale maksta, on teede- ja sideministeeriumi eelarve- ja investeeringubüroo juhataja Karin Putniku sõnul eelkõige poliitiline otsus. 'Lääne-Euroopas on linnu, kus bussisõit on isegi tasuta - et inimesed linnas liiga palju autoga ei sõidaks,' ütles Putnik.

Jaga lugu:
Hetkel kuum