Jaga lugu:

Ekspert usub suurt auku Estonia pardas

Rootsi tehnilise eksperdi Johan Ridderstolpe sõnul peab uppunud reisiparvlaeva Estonia paremas pardas olema suur auk, mille kaudu vrakki uurinud tuukrid autotekile pääsesid, kirjutab Eesti Päevaleht.

Eile Stockholmis jätkunud Estonia laevahuku põhjusi lahanud konverentsil ettekandega esinenud Ridderstolpe näitas Estonia uurimiskomisjoni Soome liikmetelt saadud veealuseid videokaadreid, kus tuukrid üritasid pääseda autotekile vöörivisiiri rambiluugi kaudu. See ei osutunud aga võimalikuks. Rambiluuk oli kinni ning selle ja laevakere vahel oli vaid umbes 40 cm laiune pragu, millest tuukrid läbi ei pääsenud. Rambi juurest laskusid tuukrid Estonia parema parda alla, mis on suunaga merepõhja poole. Seejärel võte peatus ning jätkus mõne minuti pärast juba autotekilt.

'Ma olen päris kindel, et tuukrid sisenesid autotekile Estonia nina paremas pardas olevast august, sest nad ei saanud nii kiiresti liikuda, et mujalt siseneda,' ütles Ridderstolpe.

Laevahukust eluga pääsenud rootslase Rolf Sörmani sõnul nägi ta päästeparves, et kummuli vajunud Estonia parema parda nina lähedal oli mingi suur laik, mis oli muust laevakerest tumedam. 'Mulle tundus, et see oli suur auk,' ütles ta. 'See oli sakiliste äärtega ja see läks sissepoole.'

Sörman ütles, et uurimiskomisjon on tema antud tunnistust võltsinud ja osaliselt arvestamata jätnud. 'Minu antud tunnistus kuulutati riigisaladuseks, mida ma ise ka enam näha ei tohtinud,' lausus Sörman.

Konverentsil esinesid põhjaliku ettekandega ka briti veealuste lõhkamiste eksperdid Michael Fellows ja Brian Braidwood, kes näitasid veealustelt videofilmidelt leitud vigastusi vöörivisiiri juures.

'Pole mingit kahtlust, et vööris olid plahvatused,' ütles Fellows. 'Ekspertidele pole rohkem tõestusi tarvis, sest kõik on videotelt ja piltidelt hästi näha. Need vigastused on tüüpilised vigastustele, mis tekivad lõhkeaine plahvatuse tagajärjel.'

Jaga lugu:
Hetkel kuum