Ülo Toomsalu • 14. juuni 2000 kell 6:29

Esimene kindel Eesti Raudtee erastaja on Baltic Rail Service

Rahvusvaheline konsortsium Baltic Rail Service, kuhu kuulub ka Briti üks suurematest raudtee-ehitusfirmadest Jarvis, teatas esimesena oma kindlast osavõtust Eesti Raudtee erastamisest, kirjutab Postimees.

Rahvusvaheline just Eesti Raudtee (ER) erastamiseks loodud projekt Baltic Rail Service (BRS) panustab eestlaste sõprussuhetele Venemaaga ja välisosanike pikaajalistele kogemustele raudtee teenindamisel. Konsortsiumi liikmed ja BRSi omanikud on Eesti suurärimeeste Jüri Käo ja Guido Sammelselja juhitav OÜ Ganiger (50%), Briti insenerifirma Jarvis International Ltd (25%) ning USA raudteevõrkude arendaja RailWorld Inc (25%).

RailWorldi president Edward A. Burkhardt, kes on osalenud juba neljal raudteede erastamisel, ei pea reaalseks võimalust, et Vene naftatoodete transiit võib tulevikus poliitiliste otsuste mõjul kokku kuivada. 'Kuigi see on üks suuremaid riske erastamisel, on konsortsiumi Eesti-poolsetel osanikel pikaajalised kogemused Venemaaga kauplemisel,' märkis Burkhardt.

BRSi esindajad on käinud läbirääkimistel Venemaa aseraudteeministriga, kes on kinnitanud huvi läbi Eesti kulgeva transiidi jätkumise vastu ning öelnud ka seda, et praegust transiiti oleks pärast erastamist tänu suurenevale läbilaskevõimele võimalik tublisti kasvatada. Venemaaga suhtlemisel nõustab välisinvestoreid Norma varasem suuromanik Jüri Käo.

Hetkel kuum