Ülo Toomsalu • 13. september 2000
Jaga lugu:

Pangad peavad jahti tudengirebastele

Eesti pankade võitlus 19 000 uute õppelaenusaajate pärast on tänavu teravam kui kunagi varem, turuliider Hansapank ei hoidu seejuures süüdistamast Ühispanka tarbija eksitamises, kirjutab Postimees.

Hansapanga eralaenuosakonna juhataja Aivar Jõgi sõnul eksitab Ühispank oma õppelaenu reklaamimisel kliente. 'Minu arvates on tarbija eksitamine, kui rääkida, et võttes Ühispangast laenu, saad selle soodsamalt, sest ostad kaasa arvuti. Arvan, et selle põhjal ei saa veel väita, et üks laen oleks soodsam kui teine - mõlemad (Hansapanga ja Ühispanga väljastatud õppelaenud - toim) laenud tuleb tagasi maksta samal ajavahemikul ja intress on sama,' rääkis Jõgi.

Jõgi sõnul on aga tegemist siiski riikliku õppelaenuga, mille võtmise eesmärgiks on õppekulude ja elamise eest tasumine aasta jooksul. 'Siduda seda mingi nänniga, mis antakse kaasa kas odavamalt või kallimalt, on minu arvates tulevase tarbija või kliendi eksitamine,' lausus Jõgi.

Ühispanga laenuarendusosakonna spetsialisti Triin Messimase kinnitusel on pankade võitlus uute õppelaenuklientide pärast tänavu agressiivsem kui kunagi varem. 'Vanemad inimesed on endale panga juba valinud, tudengid on aga turuosa, mis on alles vaja endale võita,' rääkis ta.

Ühispank on saanud tudengiorganisatsioonilt tänavu õiguse levitada ISIC Maestro maksekaarti, mis on ühtlasi nii rahvusvaheline üliõpilaspilet kui rahvusvaheline maksekaart. Mobiilsideoperaator ja arvutitootja pakuvad õppelaenuvõtjale seoses laenuga odavamaid pakette ning mobiiltelefone ja arvuteid.

Messimas tõrjus Jõgi süüdistusi õppelaenu sidumises arvutite ja mobiiltelefonide sooduspakkumistega, väites, et Hansapank on ise pakkunud õppuritele sarnaseid võimalusi.

Optiva Pank püüab tänavu õppelaenukliente aga loteriiga, loosides laenuvõtjate vahel välja üürikorterid mõnes Eesti linnas.

Jaga lugu:
Hetkel kuum