25. september 2000 kell 9:50

Töösturid asuvad kütusemaksude vähendamise mõju uurima

Tänasel Tööandjate ja Tööstuse Keskliidu ja Riigikogu liikmete vahel toimunud kohtumisel otsustati moodustada töögrupp, kes peab välja selgitama, kuidas mõjutab kütteõlide ja bensiini hinda käibemaksu või aktsiisimaksu vähendamine.

Autoettevõtjate sõnul moodustab kütus praegu transporditeenuse hinnast kuni 40%, bussiliikluses umbes 20-30%. Kütusehinna tõusu tõttu suureneb pileti hind reisijale 6-8%.

Talupidajate sõnul ei saa teraviljatootjad diisli- ja ahjukütuse hindade 7 ja 6,5 krooni liiter korral kasumit, kui müügihind on 1450 kr/t ja viljasaagikus 2-3 t/ha ja kui tootmiskuludesse arvestatakse ka amortisatsiooni- ja intressikulud. Eelmise aastaga võrreldes tuli teravilja tootjatel maksta kütuse eest umbes 200 miljonit krooni rohkem.

ETTK tegevdirektori Henn Pärna sõnul on kõige raskemas olukorras eesti kapitalil põhinevad ettevõtted, kel tuleb kanda liisingu kulusid ja kallineva kütuse kulusid. Kütusehinna jätkuva tõusu korral võib suureneda 'musta turu' osakaal, lisas Pärn.

Hetkel kuum