26. september 2000
Jaga lugu:

Miks eestlased müüvad edukaid ettevõtteid?

Majandus areneb maailmas kiirest ja selletõttu on palju vaba raha, otsitakse uusi turge, tooteid ja tehnoloogiat ning välisfirmade poolt tehakse palju häid pakkumisi. Meie omanikud ei suuda ahvatlusele vastu panna.

Arendustegevus on igal alal väga kallis. Võib-olla tabatakse ära, et oma ressurssidega ei suudeta enam nii kiiresti arendada, nagu oleks vaja jätkuvalt konkurentsis püsimiseks, ja nii tekibki rahaka partneri vajadus. See tingib müügiotsuse, et mitte homme juba hiljaks jääda.

Maailm globaliseerub ja oleks imelik, kui firmad jääksid ainult eestlaste omandusse. See, et eestlased oma ettevõtteid müüvad, on positiivne. Negatiivne areng oleks see, kui eestlased üritaksid tegutseda omapäi ja oma nurgas. Vähemalt äri seisukohalt on see nii kindlasti. Rumal on arvata, et me suudame paremad asjad ise ja iseseisvalt ära teha. Reaalne olukord on selline, et suurem osa teadmistest ja väärtustest luuakse väljaspool Eestit.

Edukust näitab äris see, kui palju sa isiklikult raha teenid. Ettevõttel on arengufaasid, kus on mõistlikum riske jagada ning ettevõtte omanike ringi laiendada, et siis nii veelgi kiiremini areneda.

Norma oli spetsiifiline ettevõte ja turvavööäri on terves maailmas väga kontsentreeritud. Autotööstuse allhankijate arengut mõjutab globlaliseerumise trend, mis tõenäoliselt mõjutab ka mitmeid teisi majandusharusid. Selleks et olla konkurentsivõimeline hankija, pidid sa tarnima erinevates riikides ühte ja sama toodangut suurtes kogustes. Seda iseseisvana teha on keeruline. Investorid vaatavad, et millal on nende ettevõtte väärtus kõige kõrgem ja kas ettevõtte väärtus suureneb iseseisvalt edasi tegutsedes või väheneb ning sellest tingitult langetatakse ka aktsiate müümise otsus.

Regio puhul pole tegemist mahamüümisega, vaid aktsiavahetusega. Kui praegu tegelesime omaette, siis nüüd koos. Tegeleme edasi meie lõppeesmärgi saavutamisel ? saada Euroopa tipptegijaks mobiilide positsioneerimise alal. Praeguste plaanide kohaselt luuakse Done mobiilide asukoha määramise teabekeskus Tartusse.

Done otsis meid ise üles. Kui nn mobiiliinternet põhineb neljal ?vaalal? ? mobiilsusel, tehingute teostamisel, personaliseeritusel ja positsioneeritavusel ?, siis meie tugevateks külgedeks on kaks esimest ja Donel jälle kaks viimast.

Done asemel oleks olnud võimalik võtta Regiosse mõni finantsinvestor. Otsustasime aga Done kasuks, aga ka finantsinvestorite poolt näidati meie vastu ääretult suurt huvi. (Kokkuvõte Äripäev Online?ile antud intervjuust.)

Jaga lugu:
Hetkel kuum