Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Goethe võimukas Clavigo nõuab Taevalaval uut elu
Goethe ?Clavigo? jõudis esimest korda Eesti publiku ette äsja Linnateatri Taevalaval. Idee näidend meie vaatajate ette tuua tuli Goethe Instituudilt, kes oli ka lavastuse kaasprodutsent.
Külalislavastajaks on noor sakslanna Andrea Moses, kes on lõpetanud Berliini teatriakadeemia ja ka Moskva GITISes aasta õppinud. Samuti on Saksamaalt ?Calvigo? kunstnik Jan Pappelbaum ning kostüümide autor Christine Mayrhofer.
Traditsioonilist Goethe käsitlust vaataja seekord ei kohta. Kaasaegses Saksa stiilis kujundlik lavastus tundub esialgu tavatu, kuid pakub publikule huvitavat sünteesi moodsast teatrist ja Johann Wolfgang Goethe ajaloolisest teosest.
Goethe kirjutas ?Clavigo? peategelased maha elust, prototüüpideks mitmekülgse saatusega Prantsuse näitekirjanik Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais ja tema noorema õe armuke, Hispaania kuninga arhivaar José Clavijo y Fajardo. Kuigi näidendi tegevusaeg on 18. sajandi teine pool, mõjub lavastuse sisu vägagi tänapäevaselt. Tõestisündinud lugu räägib edust, kadedusest, pahatahtlikkusest, haavatud tunnetest ja hoolimatust enesekesksusest avalikus elus. Noor ja ambitsioonikas hispaanlane, kuninga arhivaar Clavigo (Marko Matvere), hülgab oma armsama Marie (Piret Kalda). See aga ei meeldi neiu vennale (Indrek Sammul), kes kihutab Prantsusmaalt õe au jalule seadma. Kirgi, põnevust, aga ka künismi ja jõhkrust leidub lavastuses ohtralt.
Autor: ÄP