Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Sharan vihiseb maanteel tühikäigul

    Täna Tartu tehnikanäitusel esmakordselt laiema avalikkuse ette toodav uuenenud Volkswagen Sharan pole mitte niivõrd uus oma välimuselt, kuivõrd sisemiselt. Uus 1,9-liitrine pump-düüstehnoloogial põhinev turbodiiselmootor annab 310Nm pöördemomendi juba 1900 pöörde juures minutis ja koos kuuekäigulise manuaalkäigukastiga on võimalik saavutada suisa uskumatu kiirus peaaegu tühikäigul.
    Uuenduskuuri läbinud VW Sharani erinevus oma eelkäijast võib autonduses vähem kogenenud silmale sootuks märkamata jääda. Esiosas on peamine erinevus vaid uutes ja laiemates tuledes, tulede erinevus on peamine ka auto tagaosas. Rohkem on uuenenud interjöör.
    Uus 1,9 PD TDI diiselmootor on aga teema omaette. Kui tavalisel diiselmootoril on üks kõrgsurvepump, millest väljuvad torud silindritesse, siis PD mootoril on igal silindril oma pump. Esmamulje sellise mootoriga autot käivitades on üsna mittemidagiütlev. Diislimürin tungib endiselt salongi ja jutud pumpdiisli oluliselt vaiksemast mürast tunduvad olevat üle pingutatud. Kuid sõitma hakates see mulje kaob. Diislimüra on häiriv vaid tühikäigul ja pigem on tegemist mootori vibratsiooniga madalatel pööretel. Teravat diiselpumba plaginat pole tõepoolest enam kosta.
    Erinevus tavalise diiselmootoriga annab aga tunda juba esimestel kilomeetritel. Ehkki maksimaalne pöördemoment on juba 1900 pöörde juures minutis, on mootor väiksematel pööretel üsna jõuetu, eriti alla 1500 pöörde minutis. Kui kriitiline piir saab aga ületatud, siis auto nagu hüppab paigast. Üsna ruttu saab selgeks, et linnasõidul tuleb pumpdiisli puhul rohkem hoida pöördeid üleval. Selle mõneti pettumuse valmistanud tõdemuse korvab aga proovisõit maanteel, mis kujuneb tõeliseks elamuseks. Vaikselt, 2500 pöörde juures minutis tiksuv mootor viib autot edasi 140kilomeetrise tunnikiirusega. Kui pöörded tõusevad 2700ni, näitab spidomeetri osuti juba 150 km/h ja 3000 pöörde juures üle 160. Maksimumpööreteks saavutab auto kuuenda käiguga sõites 3200 p/min, mis kiiruseosutil väljendub 175 km/h. Tehnilistes andmetes on selleks märgitud 181 km/h, kuid tundub, et see on saavutatav pigem viienda kui kuuenda käiguga. Igaks juhuks ei hakka vähem kui 1000 kilomeetrit sõitnud mootorit rohkem piinama ja lepime tõsiasjaga, et mootor on veel liiga uus ja tihke.
    Sellise pöördemomendiga mootoril on paras hoida maanteel 2000 pööret minutis, mis viienda käiguga on täpselt 90, kuuenda käiguga 110 km/h. Keskmine kütusekulu kõigub sellisel juhul vaid 5 liitri piires 100 km kohta, tehnilistes andmetes lubatud 5,3 liitri saavutamine maanteel pole mingi küsimus. Ja mis veelgi üllatavam: enam-vähem sama pööretevahemikku ka linnasõidul hoides näitab pardakompuuter keskmiseks kütusekuluks ikkagi vaid 5,9 liitrit.
    Seega on Sharani uus diiselmootor veelgi säästlikum, kui seda lubab tehas, pealegi ei saa unustada tõsiasja, et tõeline kütusekulu langus tekib alles siis, kui mootor korralikult ?lahti läheb?, ehk keskmiselt pärast 7000 kilomeetri läbimist.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ehitajad ootavad tööd, riik … loodetavasti mitte Godot'd
Ajal, mil kinnisvaraarendajad tõmbavad uutele projektidele pidurit, läheb tarvis riigi ja omavalitsuste julgust ehitussektorile tööd pakkuda. Ilmselt on kõrged hinnad tulnud selleks, et jääda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil kinnisvaraarendajad tõmbavad uutele projektidele pidurit, läheb tarvis riigi ja omavalitsuste julgust ehitussektorile tööd pakkuda. Ilmselt on kõrged hinnad tulnud selleks, et jääda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peep Peterson: Arto Aasal on ühes asjas õigus
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
TS Laevad kutsub juhatuse liikme tagasi
Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad nõukogu kutsus juhatusest tagasi teenindusvaldkonna juhi Ave Metsla, tema volitused lõpevad 9. detsembril.
Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad nõukogu kutsus juhatusest tagasi teenindusvaldkonna juhi Ave Metsla, tema volitused lõpevad 9. detsembril.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Telia saab Eestis uue juhi
Detsembrist saab Telia Eesti juhiks Holger Haljand. Praegune juht Robert Pajos lahkub ettevõttest, teatas Telia.
Detsembrist saab Telia Eesti juhiks Holger Haljand. Praegune juht Robert Pajos lahkub ettevõttest, teatas Telia.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tuleval aastal jääb vabasse jagamisse vähem elamislube töötamiseks
Selleks aastaks anti jooksvalt välja üle 600 elamisloa töötamiseks, kuid tuleval aastal on neid poole vähem. Samas üldine tähtajaliste elamislubade arv nii palju ei muutu.
Selleks aastaks anti jooksvalt välja üle 600 elamisloa töötamiseks, kuid tuleval aastal on neid poole vähem. Samas üldine tähtajaliste elamislubade arv nii palju ei muutu.

Olulisemad lood

Haljala vald pani vallamaja oksjonile
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.