Kristina Traks • 1. oktoober 2000 kell 22:00

Krediitkaartide omanikud kaupluste meelevallas

Neljapäeva õhtul oli kolmveerand tundi häiritud Hansapanga maksekaartidega tasumine ning ei töötanud ka sularahaautomaadid. Kliendi nõudmise peale kasutada mõnd alternatiivset võimalust, et oleks võimalik tasuda ostu eest krediitkaardiga, vastati Kadaka Selveri infolauast, et ka krediitkaardiga pole võimalik maksta. Maksimarketi infolauast öeldi alguses samuti, et krediitkaardiga pole võimalik maksta. Alles pikema selgitamise järel tuli välja, et see on siiski võimalik.

?Kauplusel peab olema mingi võimalus, kuidas süsteemi häirete korral krediitkaardiomanikke teenindada, näiteks slipimasin, millega võetakse kaardist koopia ja pärast rikke kõrvaldamist saadetakse see panka,? ütleb Pankade Kaardikeskuse tegevdirektor Raivo Tinn. ?Paljudes kohtades aga sellist võimalust pole, sest poed kardavad kaardipettusi.?

Tinni sõnul on slipimasinad kaardikeskuses müügil, kuid kaupmeeste huvi nende ostmise vastu on väga leige.

Hansapanga pangakaartide osakonna juhataja Kalle Vaalma ütleb, et sidekatkestuse puhul krediitkaardid toimivad ja kliendid peavad nendega kauplustes maksta saama. ?Oleme teinud kauplustele koolitusi, kuidas sellistes olukordades käituda, nii et pole õige, kui pood väidab, et ta ei saa seda makset teha,? räägib Vaalma. ?Samas ei saa me poode kohustada varuvariante kasutama.?

Ühispanga elektroonilise panganduse divisjoni direktor Jaan Tamm räägib, et paljudel juhtudel inimesed ei teagi, et krediitkaardiga on võimalik teha tehinguid ka siis, kui üldine kaardimaksesüsteem parasjagu ei tööta. ?Selles krediitkaardi mõte ju ongi,? ütles Tamm.

ETK Maksimarketi ASi juhataja Raul Kadaru ütleb, et temani pole probleemid maksmisega jõudnud. ?Kuulsin, et eile õhtul oli mingi jama olnud, aga minu teada meil mingeid suuri probleeme ei tekkinud,? kinnitab Kadaru. ?Meil on need vanad ?triikimismasinad? alles ja loodetavasti neid kasutati.?

Hetkel kuum