Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eksitav reklaam põletab maja maha
Eluaseme soetamine on üldjuhul pikaajaline investeering, seetõttu on ehitades mõistlik kasutada polüfunktsionaalseid ja kvaliteetseid soojustusmaterjale, mis lisaks põhiülesandele ka võimalikku tulekahju levikut piiraksid. Müügipaikades pakutavate soojustusmaterjalide hulgas orienteerumisel aitavad tarbijat sõltumatute ekspertorganisatsioonide väljastatud kvaliteettunnistused ja sertifikaadid, mis kinnitavad materjalide sobivust ning annavad garantii. Pelgalt väljanägemise või hinna järgi ühe või teise toote kasuks otsustamine pole otstarbekas.
Kahjutule puhkemise võimalust ei saa kunagi 100 vältida, seetõttu on tule levikut tõkestavate konstruktsioonide ja materjalide kasutamine suurkahjude ärahoidmisel määrava tähtsusega. Ehituslike toodete tulekindlust määratletakse rahvusvaheliselt tunnustatud kontrollmeetoditega, mille järgi klassifitseeritakse materjalid mittepõlevateks, kui need temperatuuril 750 0C ei vabasta liigset energiat. Isolatsioonimaterjalidest kuuluvad mineraalvillad mittepõlevate materjalide klassi, seejuures on neil aga erinevad kasutustemperatuurid. Näiteks enamkasutatavate ehitusvillade (pehmed rull- ja plaatvillad, tuuletõkkeplaadid) kasutustemperatuur on kuni 200?250 0C sõltumata sellest, kas tegemist on klaas- või kivivillaga. Samal ajal on mõlemast materjalist võimalik teha kõrgema püsiva temperatuuritaluvusega tooteid.
Mõnikord aga esineb olukordi, kus tänu osavale reklaamile tekib inimestel mulje, nagu võiks teatud villu kasutada koguni temperatuurini 11000C, mistõttu paigaldatakse näiteks ehituslikku kivivilla ka ahjude, metallkorstnate jms isoleerimiseks. Niisugustel juhtudel ei lase tulekahju ennast kaua oodata. Küsimus on nimelt selles, et kasutamistemperatuur ning sulamisetemperatuur on erinevad mõisted, kuna aga sulamistemperatuur on villadel kõrgem, saabki seda reklaami eesmärgil ära kasutada.