• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksitav reklaam põletab maja maha

    Eluaseme soetamine on üldjuhul pikaajaline investeering, seetõttu on ehitades mõistlik kasutada polüfunktsionaalseid ja kvaliteetseid soojustusmaterjale, mis lisaks põhiülesandele ka võimalikku tulekahju levikut piiraksid. Müügipaikades pakutavate soojustusmaterjalide hulgas orienteerumisel aitavad tarbijat sõltumatute ekspertorganisatsioonide väljastatud kvaliteettunnistused ja sertifikaadid, mis kinnitavad materjalide sobivust ning annavad garantii. Pelgalt väljanägemise või hinna järgi ühe või teise toote kasuks otsustamine pole otstarbekas.
    Kahjutule puhkemise võimalust ei saa kunagi 100 vältida, seetõttu on tule levikut tõkestavate konstruktsioonide ja materjalide kasutamine suurkahjude ärahoidmisel määrava tähtsusega. Ehituslike toodete tulekindlust määratletakse rahvusvaheliselt tunnustatud kontrollmeetoditega, mille järgi klassifitseeritakse materjalid mittepõlevateks, kui need temperatuuril 750 0C ei vabasta liigset energiat. Isolatsioonimaterjalidest kuuluvad mineraalvillad mittepõlevate materjalide klassi, seejuures on neil aga erinevad kasutustemperatuurid. Näiteks enamkasutatavate ehitusvillade (pehmed rull- ja plaatvillad, tuuletõkkeplaadid) kasutustemperatuur on kuni 200?250 0C sõltumata sellest, kas tegemist on klaas- või kivivillaga. Samal ajal on mõlemast materjalist võimalik teha kõrgema püsiva temperatuuritaluvusega tooteid.
    Mõnikord aga esineb olukordi, kus tänu osavale reklaamile tekib inimestel mulje, nagu võiks teatud villu kasutada koguni temperatuurini 11000C, mistõttu paigaldatakse näiteks ehituslikku kivivilla ka ahjude, metallkorstnate jms isoleerimiseks. Niisugustel juhtudel ei lase tulekahju ennast kaua oodata. Küsimus on nimelt selles, et kasutamistemperatuur ning sulamisetemperatuur on erinevad mõisted, kuna aga sulamistemperatuur on villadel kõrgem, saabki seda reklaami eesmärgil ära kasutada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
YITi töötajate usaldusisik: eestlasi lastakse Soomes endiselt üle
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
Soome ehituskontserni YIT töötajate usaldusisiku Jussi Sakari sõnul on peamised tööjõudu puudutavad halli majanduse probleemid seotud kolmandate riikide töötajatega, kuid endiselt lastakse Soomes üle ka eestlasi.
A. Le Coqi juht: riik ei tule mulle ütlema, mida ma pean sööma ja mida mitte
Kui Arenguseire Keskuse raportit kajastavas artiklis kirjeldati võimalust tuua päevakorda rahvatervise maks, mis tähendab maksu suhkru- ja rasvasisalduse eest, siis joogitööstuse A. Le Coq tegevjuht Tarmo Noop peab valeks toiduainete klassifitseerimist headeks või halbadeks.
Kui Arenguseire Keskuse raportit kajastavas artiklis kirjeldati võimalust tuua päevakorda rahvatervise maks, mis tähendab maksu suhkru- ja rasvasisalduse eest, siis joogitööstuse A. Le Coq tegevjuht Tarmo Noop peab valeks toiduainete klassifitseerimist headeks või halbadeks.