Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõiduõpetajad peavad eksaminõuet karmiks
Paljude autokoolide sõiduõpetajad peavad 1. novembrist kehtima hakkavat uut riikliku sõidueksami korda külgboksi tagurdamisel liiga karmiks, kirjutab Eesti Päevaleht.
Uue korra järgi on B-, C-, D- ja E-kategooria juhiloa taotlejad kohustatud sooritama platsisõidul tagurdamise külgboksi selliselt, et peatunud sõiduki ja teele märgitud joone vahe ei tohi olla suurem kui 20 sentimeetrit.
'Peame hakkama välja õpetama tsirkuseartiste,' ütles Viljandis asuva OÜ Alopex autokooli juhataja Jaak Alesma. '20,5 või 21 sentimeetrit oleks juba läbikukkumine. Kui sõiduauto juht saab sellega kuidagi hakkama, siis järelkäruga auto juht ei hakkaks tegelikus elus kunagi taolist lollust tegema.'
Maardu autokooli direktor Arkadi Aus ütles, et talle on ebaselge kuidas eksamineerijad eksameid vastu võtma hakkavad. 'Kas nad seisavad sentimeetririhmaga kõrval ja mõõdavad - niipea, kui on pool sentimeetrit rohkem, siis on kohe läbi kukkunud või?'
Autoregistrikeskuse eksamiteenistuse peaspetsialist ja üks uue eksamikorralduse autoritest Toivo Kangur ütles, et 20-sentimeetri nõue võib tõesti olla liiga karm, kuid seda annab vajadusel muuta. 'See tuleneb liikluseeskirjas sätestatud parkimisnõudest, kus on kirjas, et sõiduk ei tohi olla pargitud sõidutee äärest kaugemale kui 20 sentimeetrit,' lausus Kangur. 'Otsustasime selle nõude ka eksamile viia, sest kogu Eestis on parkimise kord täiesti käest ära.'
Kangur ütles, et kuigi uues eksamikorralduses on 20 sentimeetri nõue sätestatud, ei hakka ükski eksamineerija mõõdulindiga sõidutee ääre ja auto vahet eksamil mõõtma. 'Julgen öelda, et keegi ei hakka eksami sooritajat läbi kukutama isegi siis, kui sõiduk on kõnnitee äärest kuni 30 sentimeetri kaugusel,' ütles Kangur. 'Peaasi, et sõiduk on pargitud tee äärega rööpselt.'