Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome meremehed said ESCO vastu kohtu toe
Kohus märkis eilses otsuses, et esitatud tõenditest ei piisa boikoti Soomes ebaseaduslikuks kuulutamiseks, teatas ESCO.
Asja arutelu Soome ülemkohtus oli vaid eelmenetlus boikoti peatamiseks, märkis ettevõte. ESCO kaalub hagi esitamist sisulise kohtumenetluse algatamiseks, mille käigus selgitataks üksikasjaliselt välja boikoti seaduslikkus ning ESCO kahjude hüvitamine, ütles ESCO direktori asetäitja Viktor Palmet.
ESCO kahjud seoses boikotiga võivad ületada 20 miljonit krooni.
ESCO ootas Palmeti sõnul ülemkohtult kohtupretsedenti, et peatada olukord, kus Soomes ei tagata vaba konkurentsi rahvusvahelises laevandusettevõtluses.
ESCO on esitanud kaebuse Euroopa Liidu (EL) konkurentsidirektoraadile, märkides, et boikott andis võimaluse Soome laevandus- ja sadamakorporatsioonil Finlines parandada oma turupositsiooni. Euroopa Liit soovib enne asja arutelu saada Soome konkurentsiameti seisukohta.
ESCO loeb aga Palmeti teatel asja menetlemise aluseks ELi konkurentsi reguleerivaid õigusaktid ning eelkõige ELi ja Eesti vahel sõlmitud assotsieerumislepingu laevandusvabadust puudutavad sätted.
Kohtu eelmenetlus selles asjas on nüüdseks läbinud kõik kolm Soome kohtutasandit: Helsingi linnakohtu, apellatsioonikohtu ja Soome ülemkohtu.
Eesti ja Soome merelaevandussõda puhkes 1998. aasta detsembri keskel, kui Helsingi sadamatöölised keeldusid laadimast Helsingi-Muuga?Arhusi liinil sõitvaid Eesti Merelaevanduse kaubalaevu Rakvere ja Calibur.
Põhjuseks tõid Helsingi sadamatöötajad Rahvusvahelise Transporditöötajate Ametiühinguliidu Soome esinduse nõude võrdsustada Eesti meremeeste palk Soome ametivendade omaga.
Eesti meremehed teenivad praegu umbes kaks Eesti keskmist palka, sama tööd tegevad soomlased alla keskmise Soome palga, kuid nende tasu on ikkagi umbes kolm korda kõrgem kui Eesti meremeestel.
Autor: BNS