Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pankades kolib klientide teenindamine võrku
Eestis sooritab iga viies inimene pangaoperatsioone internetis, mis on tunduvalt suurem osa rahvastikust kui mujal Euroopas või Ameerikas, kirjutab Postimees.
Eesti pankade kliendid eelistavad üha enam teha ülekandeid, kontrollida kontoseisu või sooritada muid pangatehinguid internetipanga vahendusel.
Hansa- ja Ühispangal on kokku üle 227 000 internetiteenuse kasutaja, mis moodustab umbes viiendiku üldklientuurist.
Eesti Ühispanga internetipanka kasutab praegu ligi 61 200 klienti, mis on umbes
9 protsenti kogu suuromaniku SEB Grupi internetiklientide arvust, kuigi bilansimahult moodustab Ühispank SEB Grupist vaid ühe protsendi, vahendas panga avalike suhete osakonna juhataja Eero Raun.
Hansapanga e-panganduse juht Tiit Pekk ütles, et Hansapanga internetikontoril hanza.net on praegu enam kui 156 000 internetipanga klienti, mis teeb kokku umbes viiendiku klientuurist.
Aastaks 2002 peaks hanza.net"il prognooside kohaselt Eestis olema 350 000 ja Baltimaades kokku pool miljonit klienti.
BBC uudiste andmetel tehakse Euroopas neli protsenti kõigist pangatehingutest internetis, millega edestatakse konkurente USAs protsendipunkti võrra.
Kolme aasta pärast sooritatakse Euroopas juba iga neljas pangatehing võrgus, Ameerikas ulatub online-tehingute osakaal aga vaid 12 protsendini.