Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    GPS ei lase autol õhku haihtuda

    Eesti ettevõte R&P Grupp paigaldab autodesse süsteeme, mille abil on ühendatud satelliit-navigatsioonisüsteem GPS ja auto turvaseadmed ning autoomanikul on võimalik iga hetk saada ülevaade, kas autoga on kõik korras ja kus see parasjagu asub. Süsteemi nimeks on Smart Tracer. Koos paigaldusega maksab komplekt kliendile 14 900 krooni.
    Süsteem koosneb GPSi antennist, GPSi vastuvõtjast ning juhtmoodulist liidesega Ericsson 6XX või T10 mobiiltelefonile. Häire korral edastab autosse paigaldatud mobiiltelefon mällu salvestatud numbritele SMS-teate asukoha koordinaatidega ning häire põhjustega. Kui auto on juba rändama läinud, saab sisestada koordinaadid näiteks Regio digitaalatlasega varustatud arvutisse ja kohe on näha auto asukoht kaardil.
    Süsteemi on võimalik tööle panna kahes variandis: esimene on nn turvafirma variant, mille puhul saadetakse kodeeritud SMS-sõnumid baasjaama, mis asub turvafirma keskpuldis ja andmed autode kohta laekuvad automaatselt kas või iga 30 sekundi tagant. Turvafirma arvutis kuvatakse kaardi peal auto asukoht, häire põhjus, toimunu täpne kellaaeg, auto kiirus jne.
    Teine variant on mõeldud tavakasutajale ning häire korral saadab auto tekstisõnumeid või helistab SIM-kaardile programmeeritud kuni 50 numbrile. Kui kasutatakse mõlemaid variante, saadab Smart Tracer esimesena teate baasjaama, et turvafirma saaks asuda autot kohe jälitama, alles siis teatab juhtunust omanikule.
    Autoomanikul on võimalik telefoni teel varga tegevust takistada. Helistades või saates autosse peidetud telefonile vastava sõnumi, on võimalik panna mootor seisma ning lülitada sisse sireen, pärida informatsiooni auto asukohast, seisukorrast, lülitada sisse ja välja näiteks autonoomset soojendussüsteemi jne.
    Süsteemil on neli sisendit välisanduritest (nt ukselülitid, mahuandur jne) ning kolm siseanduritest (?kadunud toide?, ?kadunud GPS-side?, ?auto hakkas liikuma?), üks käivitustakistus ja kaks väljundit lisaseadmetele.
    Ligipääs funktsioonide juhtimisele ning häälestamisele on kaitstud PIN-koodiga. Süsteem läheb valvesse ja tuleb valvest maha koos autosignalisatsiooniga või auto originaalkeskluku kaugjuhtimisest ja samuti autosse helistades.
    Süsteemi võib paigaldada ka ilma GPS-moodulita. Sellisel juhul ei sisalda sõnumid koordinaate. Täisvariandina on süsteemi võimalik kasutada autos ka navigatsiooniseadmena. Vastava liidese abil ühendatakse GPS sülearvutiga, kuhu on installeeritud sobiv tarkvara, näiteks Auto Route Express 2000, Regio Atlas 3.5 vms. Seejärel on võimalik jälgida arvutiekraanil oleva kaardi pealt auto asukohta iga sekundi tagant, marsruuti, kiirust jms.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Ettevõtlusminister Järvan: elektri hinna tõus ei mõjuta eriti ettevõtteid
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Kristjan Järvani sõnul moodustavad energiakulud ettevõtete kogukuludest vaid paar protsenti. Põhjused, miks paljud firmad praegu raskustes on, on Järvani hinnangul hoopiski muud.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Kristjan Järvani sõnul moodustavad energiakulud ettevõtete kogukuludest vaid paar protsenti. Põhjused, miks paljud firmad praegu raskustes on, on Järvani hinnangul hoopiski muud.
Andre Nõmm: kõrged hoiuse intressid ilma kapitalijuhtimiseta on kui rattasõit ilma kiivrita
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Vene toornafta tarned Euroopasse on kuhtunud
Juba enne täna jõustunud Euroopa Liidu keeldu Vene nafta impordile meritsi kukkusid Vene nafta tarned Euroopasse veerand miljoni barrelini päevas.
Juba enne täna jõustunud Euroopa Liidu keeldu Vene nafta impordile meritsi kukkusid Vene nafta tarned Euroopasse veerand miljoni barrelini päevas.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Omniva avas tuleviku postkontori
Omniva uus postkontor on postkontor kolis Tallinna Kaubamaja B-korpuse galeriisse, see on esimese kaheksast aastavahetuse ümber uue vormi saavast postkontorist.
Omniva uus postkontor on postkontor kolis Tallinna Kaubamaja B-korpuse galeriisse, see on esimese kaheksast aastavahetuse ümber uue vormi saavast postkontorist.

Olulisemad lood

Venemaa analüüsib, kuidas reageerida nafta hinnapiirile Zelenskõi: hind sobib Venemaale
Venemaa ei nõustu toornafta hinna ülempiiriga 60 dollarit barreli kohta, milles Euroopa Liit kokku leppis, vahendas riiklik uudisteagentuur Tass Kremli pressiesindajale Dmitri Peskovile viidates.
Venemaa ei nõustu toornafta hinna ülempiiriga 60 dollarit barreli kohta, milles Euroopa Liit kokku leppis, vahendas riiklik uudisteagentuur Tass Kremli pressiesindajale Dmitri Peskovile viidates.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.