Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
GPS ei lase autol õhku haihtuda
Eesti ettevõte R&P Grupp paigaldab autodesse süsteeme, mille abil on ühendatud satelliit-navigatsioonisüsteem GPS ja auto turvaseadmed ning autoomanikul on võimalik iga hetk saada ülevaade, kas autoga on kõik korras ja kus see parasjagu asub. Süsteemi nimeks on Smart Tracer. Koos paigaldusega maksab komplekt kliendile 14 900 krooni.
Süsteem koosneb GPSi antennist, GPSi vastuvõtjast ning juhtmoodulist liidesega Ericsson 6XX või T10 mobiiltelefonile. Häire korral edastab autosse paigaldatud mobiiltelefon mällu salvestatud numbritele SMS-teate asukoha koordinaatidega ning häire põhjustega. Kui auto on juba rändama läinud, saab sisestada koordinaadid näiteks Regio digitaalatlasega varustatud arvutisse ja kohe on näha auto asukoht kaardil.
Süsteemi on võimalik tööle panna kahes variandis: esimene on nn turvafirma variant, mille puhul saadetakse kodeeritud SMS-sõnumid baasjaama, mis asub turvafirma keskpuldis ja andmed autode kohta laekuvad automaatselt kas või iga 30 sekundi tagant. Turvafirma arvutis kuvatakse kaardi peal auto asukoht, häire põhjus, toimunu täpne kellaaeg, auto kiirus jne.
Teine variant on mõeldud tavakasutajale ning häire korral saadab auto tekstisõnumeid või helistab SIM-kaardile programmeeritud kuni 50 numbrile. Kui kasutatakse mõlemaid variante, saadab Smart Tracer esimesena teate baasjaama, et turvafirma saaks asuda autot kohe jälitama, alles siis teatab juhtunust omanikule.
Autoomanikul on võimalik telefoni teel varga tegevust takistada. Helistades või saates autosse peidetud telefonile vastava sõnumi, on võimalik panna mootor seisma ning lülitada sisse sireen, pärida informatsiooni auto asukohast, seisukorrast, lülitada sisse ja välja näiteks autonoomset soojendussüsteemi jne.
Süsteemil on neli sisendit välisanduritest (nt ukselülitid, mahuandur jne) ning kolm siseanduritest (?kadunud toide?, ?kadunud GPS-side?, ?auto hakkas liikuma?), üks käivitustakistus ja kaks väljundit lisaseadmetele.
Ligipääs funktsioonide juhtimisele ning häälestamisele on kaitstud PIN-koodiga. Süsteem läheb valvesse ja tuleb valvest maha koos autosignalisatsiooniga või auto originaalkeskluku kaugjuhtimisest ja samuti autosse helistades.
Süsteemi võib paigaldada ka ilma GPS-moodulita. Sellisel juhul ei sisalda sõnumid koordinaate. Täisvariandina on süsteemi võimalik kasutada autos ka navigatsiooniseadmena. Vastava liidese abil ühendatakse GPS sülearvutiga, kuhu on installeeritud sobiv tarkvara, näiteks Auto Route Express 2000, Regio Atlas 3.5 vms. Seejärel on võimalik jälgida arvutiekraanil oleva kaardi pealt auto asukohta iga sekundi tagant, marsruuti, kiirust jms.