Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskused jahivad turulkäijat
Selle nädala lõpus toimuvad Tallinna suuremates kaubamajades näiteks ?Hullude päevade? ning ?Osturalli? näol suured müügikampaaniad, mis meelitavad sisseoste tegema kümneid tuhandeid inimesi. Paljud neist suudetakse kliendikaarte väljastades ka enda pikemaajaliseks kundeks kinnistada.
Kaubakeskuste turundusjuhtide sõnul käib praegu veel võitlus valdavalt suurtes kaubanduskettides mitte käima harjunud inimeste ligimeelitamiseks, keda erinevate hinnangute kohaselt on üle 30 protsendi tarbijaskonnast.
Tallinna Kaubamaja turundusdirektor Edward Köster tunnistas, et aeg, mil suured ostukeskused üksteise klientide ülemeelitamise osas võitlema hakkavad, on alles ees. Eile alanud ?Osturalli? raames on analoogiliselt Stockmanni ?Hulludele päevadega? kaubamaja sisse ostnud spetsiaalset kolmandiku kuni poole võrra odavamat kaupa, mis võimaldab kaubamajja tulla ka inimestel, kes muidu ei saa seda endale lubada, selgitas Köster.
Ta ei osanud veel täpselt öelda, kui palju lisandub Kaubamajale kampaania käigus uusi püsikliente, kuid püsikliendikaardi kampaania, Selverite ja Kaubamaja müügikampaaniate käigus on neid alati oluliselt juurde tulnud.
Stockmanni turundusjuhi Ene Andruskevit?use sõnul lisandub nende rohkem kui 42 000 püsikliendile iga ?Hullu päeva? jooksul sadakond uut inimest, mis on tavalisest kolmandiku võrra rohkem. ?Kuigi Stockmanni sihtgrupp on keskmise ja kõrgema sissetulekuga inimesed, on kampaania eesmärgiks pakkuda sobivaid hindu kõigile, ka tavaliselt turul käijatele,? märkis ta.
Ka Andruskevit?us tunnistas, et suurem rebimine vingemate pakkumistega püsikliendikaartide endi vahel on kaubanduses veel tulemas.
Primo kaubamärki kandva kaupluse omanikfirma ASi Hypermarket direktor Peter Ranne märkis, et Primo sätestas esimeste hulgas eesmärgina tuua turgudelt ära veel seal liikuva 30 protsenti rahast. See on tema sõnul ka lihtsam kui konkurentide juurest raha ära meelitada. Näiteks Primo punktijahid toovad pikemaajalisi külastajaid kauplusele juurde umbes 15 protsenti.
Ometi suureneb ka konkurendi ?Hullude päevade? ajal Primo käive iseenesest 20?30 protsenti, lisas ta. ?Need kampaaniad on väga hinnatundlikele inimestele ning teised, kes on võib-olla selle kaubamaja igapäevased külastajad, eelistavad rahulikumat miljööd ning sellel ajal sinna kollasesse hullumajja ei lähe,? põhjendas Ranne.
Erinevalt üldisest arvamusest, et kauplustekette hakkab Tallinnas juba liiga palju saama, on Ranne hinnangul võistlus turuklientide pärast alles alguses. ?Võtame näiteks Lasnamäe 120 000 inimest, kel on vaid Selver ja Maksimarket, enamik keskustest on aga muudetud seal turgudeks,? selgitas ta.