Inno Tähismaa • 12. oktoober 2000
Jaga lugu:

Oli tunda, et kavatsetakse midagi teha (intervjuu SwedTrade`i autojuhiga)

Intervjuu transpordifirma SwedTrade tundmatuks jääda sooviva autojuhiga, kes ootas Belgia sadamalinnas Antwerpenis nädal aega, kui talle öeldi, et auto tuleb Belgiasse maha jätta ja rongiga tagasi Eestisse sõita. Autojuhid seda ei teinud. Samal ajal saabusid kohale autode omaniku Hansa Liisingu esindajad ja palusid autodega Eestisse tagasi sõita.

Kirjeldage palun, mis seal Anwerpenis siis ikka juhtus.

Te peaks hoopis küsima, mis meil täna töö juures juhtus.

Mis teil siis töö juures juhtus?

Te oleks pidanud täna ise meie kontoris kohal olema, seal nõuti täna kirjalikku seletust. Samuti nõuti infot palgavõlgade kohta. Konkreetseid tähtaegu samas ei öeldud, millal palgad makstud saavad. Nõuti vaid seletust, miks Antwerpenist ära tulime.

Kui väidetavad SwedTrade`i esindajad teid palusid auto maha jätta, siis kas nende esitatud volitustes figureeris firma omaniku Marko Vahi nimi?

Ei, seda nime ei figureerinud. Seda saime alles täna teada, et tema oli firma omanik.

Kes teiega siis tegeles, kas firma tegevdirektor Valeri Tarassov?

Tarassovit pole ma veel kunagi näinud. Meiega tegeles logistik Margus Sädemets. Tundus, et ka temale anti käsk kusagilt ülevalt poolt. (Sädemets keeldus täna igasugustest kommentaaridest- toim.)

Huvitav, kuidas Hansa Liising teada sai, et teil paluti autod maha jätta?

Ilmselt keegi helistas Hansa Liisingust mõnele autojuhile.

Kuidas need väidetavad SwedTrade esindajad seal välja nägid?

Need olid Hollandi tegelased, neil oli Hollandi eraldusmärkidega auto. Nad oma passi ei esitanud. Nende nimesid, kes volitusele olid alla kirjutanud, ma samuti ei mäleta.

Mis oleks saanud, kui Hansa Liisingu esindajaid poleks tulnud, kas oleksite rongiga Eestisse tagasi sõitnud?

Ei oleks läinud. Samas meile lubati, et kolme nädala pärast tuleme tööle tagasi.

Autojuhid oleks tagasi sõitnud, igal juhul ei oleks me autosid maha jätnud. Hansa Liising võttis ise ka SwedTrade`i inimestega ühendust, nii saime tulema.

Mida te oleksite pidanud Belgiast vedama?

Algul lubati, et hakkame banaani vedama. Seal oli kohal üks tent ja ülejäänud olid külmikud (kokku oli seal 6 autot-toim).

Kuidas sai SwedTrade üldse vedada, kui tal puudus kauba vedamise luba väljaspool Eestit?

Tegelikult oli tal see luba olemas, aga sellega võis tuua kaupa ainult kaubasaatjast riigist. Euroopas nn kolmandates riikides kaubaveo luba autodel polnud. Sellega seoses tekkis meil probleem ka Hansa Liisinguga, sest autodel polnud teeluba, et sõita tagasi läbi Rootsi. Kolmanda maa luba polnud mitte kellelgi.

Seega poleks sealt saanud tuua kaupa mujale kui Eestisse?

Jah, kuhugi mujale kauba laadimisest ei saanud juttu olla.

Kas olete kuulnud, et autosid müüakse Aafrika mustale turule?

Jah, olen sellest kuulnud. Ka see juhtum tundus kahtlane. Oli tunda, et autodega kavatsetakse midagi teha.

Jaga lugu:
Hetkel kuum