• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pärnu turg liigub aastaaegade järgi

    Pärnus asub hinnanguliselt 55 000 m² kaubanduspinda, sellest südalinnas 15 000 m². Ajalooliselt on kaubandus- ja jalakäijate tänavaks kujunenud Rüütli tänav, mis viimasel ajal on hakanud oma positsiooni kaotama seoses ärilise raskuskeskme ülekandumisega Pika tänava ja Riia maantee vahelisse piirkonda.
    Kui paar aastat tagasi oli praktiliselt võimatu Rüütli tänavale vaba kaubanduspinda leida ja äri ?töötas? olenemata pakutavast kaubast, siis viimasel ajal on hakanud tekkima mõningaid vabasid pindu.
    2001. aasta märtsis avab Pika tänava ääres uksed ärihoone Blauhaus, kus lisaks kauplustele avab oma kontori ka Pärnu turule siirduv Merita Pank. Linnavolikogus vaieldakse Port Arturi taguse kaubanduskeskuse (planeeritud üldpind 5000 m²) üle, mis pidi valmima 2001. aasta suvel.
    Uute kaubanduspindade lisandumine ja ostjate liikumissuundade muutumine on renditasemeid mõjutanud keskpärases asukohas paiknevate ning halbade parkimisvõimalustega pindade puhul. Väga heas asukohas kaubanduspindade järele jätkub nõudlus piiratud pakkumise tõttu, mida peagi mõjutab uute keskuste valmimine.
    Kõige enam kannatavad ülepakkumise all büroopinnad. Pärnus on 30 000 m² büroopinda, millest 4000 m² lisandus kesklinna aastatel 1998?1999. Esialgsed renditasemed A+ kvaliteedis pindadel on tänaseks alanenud 20?30, kuid nende täituvus pole suurenenud. Senise büroopindade rendituru kõrval on tekkimas müügiturg, kuna ärihoonetesse investeeritud raha madala tootlikkuse tõttu soovivad omanikud oma finantsvahendeid ümber paigutada. Lähiajal võib jätkuda hindade diferentseerumine kvaliteedi ja asukoha järgi. Omanikud peavad järjest rohkem pöörama tähelepanu paindlikule haldamisele.
    Autor: Janno Peterson
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Facebooki tulemused panid aktsia veidi tõusma
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Facebook hoiatas täna, et Apple’i uued privaatsusreeglid mõjutavad nende digiäri praeguses kvartalis negatiivselt. Sotsiaalmeedia hiiu käive jäi kolmandas kvartalis ootustele alla, aga kasum oli prognoositust parem, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alltöövõtjad said ehituses jõupositsiooni
Tarneprobleemide ja materjalinappuse põhjustatud hinnatõus on toonud ehitussektorisse perfektse tormi, milles on turuosaliste sõnul saanud enim pihta peatöövõtjad. Ehitusfirmadega võrreldes on pehmem maandumine olnud kinnisvaraarendajatel, kel on riskide maandamiseks suuremad hoovad.
Tarneprobleemide ja materjalinappuse põhjustatud hinnatõus on toonud ehitussektorisse perfektse tormi, milles on turuosaliste sõnul saanud enim pihta peatöövõtjad. Ehitusfirmadega võrreldes on pehmem maandumine olnud kinnisvaraarendajatel, kel on riskide maandamiseks suuremad hoovad.