Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõtteviis on programmist olulisem

    Kliendihaldustarkvara (CRM ? customer relationship management) alustala on personaalne ja efektiivne suhe kliendiga. CRM ei tähenda otseselt mingisuguse programmi soetamist, pigem on tegu ettevõtte viisi või strateegiaga, kuidas ta oma klientidega suhtleb.
    Kui ettevõte tunnetab, et tuleks olla senisest efektiivsem, iga kliendikontakt peaks andma senisest parema tulemuse ja kasvatama nii ettevõtja kui ka kliendi kasu, on vaja alustuseks mõelda sellele, mida ja kuidas tuleks muuta, et olla valmis uut tüüpi kliendikommunikatsiooniks.
    Kindlasti tuleb läbi mõelda eesmärgid ja inimressursid. Miks peame muutuma ja mida tahame saavutada? Kas on inimesi, kellega revolutsiooni alustada? Kas on inimesi, kes aitavad uut mõtteviisi organisatsiooni sees müüa? Kas on neid, kes uuendused ka ellu viivad ning on võimelised uute põhimõtete järgi töötama?
    Tegelikult tähendab kliendiga uut moodi dialoogi alustamine ja pidev jätkamine muutust kogu organisatsiooni mõtteviisis. Mõtteviisi muutus on isegi märksa olulisem kui mistahes programm. Kui kliente on vähe, saab neid edukalt hallata ka ilma mingisuguse imelise programmita. Näiteks Exceli-tabelis.
    Teatud arvu klientide ja informatsiooni hulga juures muutub klientidega suhtlemine aga ilma programmide toeta ebaefektiivseks.
    Suurettevõttel on kindlasti vaja eraldi kohta või andmeaita, kuhu koguda ning kust võtta kliendi kohta saadaolevat teavet. Vaja on ka mõelda, milliseid kanaleid kliendiga suhtlemiseks kasutada. Seejärel on vaja tehnoloogilisi lahendusi erinevatele kanalitele ? nimetagem neid näiteks müügitoe või kontaktide juhtimise programmideks. Lahendusi on võimalik ise programmeerida või osta.
    Klienditeenindajale mõeldud tugiprogrammi ostul võib saada takistuseks keel, hind ja ka see, et ost tuleb ikkagi oma vajadustele vastavaks kohendada. Kui äripoole ja IT-meeskonna koostöö on väga hea, võib programmi ise kirjutades saavutada hea tulemuse.
    Paralleelselt tuleb mõelda, milliseid uusi võimalusi kogutud kliendiinfo ettevõttele annab ? milliseid sõnumeid ja millal tahame kliendile saata. Saadetavad läkitused saavadki personaalse suhtlemise aluseks.
    Turul on mitmesuguseid programme, mis võimaldavad äripoolel sisestada one-to-one turunduse käsklusi, aidates suunata vajalikke sõnumeid erinevatesse kanalitesse. Samuti annab programm hea võimaluse juhtida eri müügikanalite koormust.
    Kliendihaldustarkvara peab arenema pidevalt ? uute müügivõimaluste leidmine sõltub turundajate mõttelennust ? võimest mõista klienti ning tõlgendada kogutud teavet. Pidevas arengus peab olema ka kogu müügimeeskond.
    Loomulik on see, et esialgu suurenevad turundus- ja personalikulud, samas kui tulud (müügimahud) ei pruugi kohe kasvada. Hiljem, kui organisatsioon on tervikuna omaks võtnud uued tööpõhimõtted ja mõtteviisi ning müügipersonal on õppinud pakutavaid programme otstarbekalt kasutama, kasvavad müügimahud kindlasti.
    Arvestada tuleb ka sellega, et turunduse kulud jäävad isegi eduka CRMi puhul samale tasemele või koguni kasvavad. Küll aga muutub turunduskulude struktuur. Näiteks vähenevad meediakulud ja suurenevad otseturunduskulud.
    Autor: Piret Brett
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Intressitõus töötab: turud reageerisid suure ralliga
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Lähed paremale, kaotad elu – lähed vasakule, saad surma
Keskpankurite ja poliitiliste otsustajate suusad kipuvad juba enne esimest lund risti minema ning kukkumine ja vigastuste ravi maksab miljardeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Keskpankurite ja poliitiliste otsustajate suusad kipuvad juba enne esimest lund risti minema ning kukkumine ja vigastuste ravi maksab miljardeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Täna lõppeb DelfinGroupi aktsiate avalik pakkumine
Läti finantsettevõtte DelfinGroupi aktsiaid saab 1,44eurose hinnaga märkida veel täna poole neljani õhtul.
Läti finantsettevõtte DelfinGroupi aktsiaid saab 1,44eurose hinnaga märkida veel täna poole neljani õhtul.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Suur galerii: Äriplaan 2023 tõi kokku rekordarvu ettevõtlikke inimesi
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Euroopa Liit leppis kokku nafta hinna ülempiiris ja uutes sanktsioonides
Euroopa Liidu liikmesriigid leppisid kokku, et kehtestavad Vene naftale hinnalae, ikka püüdlusest vähendada Kremli tulusid. Hinnalagi on osa kaheksandast Moskva-vastaste sanktsioonide paketist.
Euroopa Liidu liikmesriigid leppisid kokku, et kehtestavad Vene naftale hinnalae, ikka püüdlusest vähendada Kremli tulusid. Hinnalagi on osa kaheksandast Moskva-vastaste sanktsioonide paketist.

Olulisemad lood

Nõukogu loodab Eesti Energia uue juhi valida poolesaja kandidaadi seast
Eesti Energia uueks juhiks kandideeris avaliku konkursiga 27 inimest, kellele lisanduvad sel nädalal personalifirma sihtotsinguga leitud kandidaadid, ütles riigifirma nõukogu esimees Anne Mere.
Eesti Energia uueks juhiks kandideeris avaliku konkursiga 27 inimest, kellele lisanduvad sel nädalal personalifirma sihtotsinguga leitud kandidaadid, ütles riigifirma nõukogu esimees Anne Mere.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.