• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõtteviis on programmist olulisem

    Kliendihaldustarkvara (CRM ? customer relationship management) alustala on personaalne ja efektiivne suhe kliendiga. CRM ei tähenda otseselt mingisuguse programmi soetamist, pigem on tegu ettevõtte viisi või strateegiaga, kuidas ta oma klientidega suhtleb.
    Kui ettevõte tunnetab, et tuleks olla senisest efektiivsem, iga kliendikontakt peaks andma senisest parema tulemuse ja kasvatama nii ettevõtja kui ka kliendi kasu, on vaja alustuseks mõelda sellele, mida ja kuidas tuleks muuta, et olla valmis uut tüüpi kliendikommunikatsiooniks.
    Kindlasti tuleb läbi mõelda eesmärgid ja inimressursid. Miks peame muutuma ja mida tahame saavutada? Kas on inimesi, kellega revolutsiooni alustada? Kas on inimesi, kes aitavad uut mõtteviisi organisatsiooni sees müüa? Kas on neid, kes uuendused ka ellu viivad ning on võimelised uute põhimõtete järgi töötama?
    Tegelikult tähendab kliendiga uut moodi dialoogi alustamine ja pidev jätkamine muutust kogu organisatsiooni mõtteviisis. Mõtteviisi muutus on isegi märksa olulisem kui mistahes programm. Kui kliente on vähe, saab neid edukalt hallata ka ilma mingisuguse imelise programmita. Näiteks Exceli-tabelis.
    Teatud arvu klientide ja informatsiooni hulga juures muutub klientidega suhtlemine aga ilma programmide toeta ebaefektiivseks.
    Suurettevõttel on kindlasti vaja eraldi kohta või andmeaita, kuhu koguda ning kust võtta kliendi kohta saadaolevat teavet. Vaja on ka mõelda, milliseid kanaleid kliendiga suhtlemiseks kasutada. Seejärel on vaja tehnoloogilisi lahendusi erinevatele kanalitele ? nimetagem neid näiteks müügitoe või kontaktide juhtimise programmideks. Lahendusi on võimalik ise programmeerida või osta.
    Klienditeenindajale mõeldud tugiprogrammi ostul võib saada takistuseks keel, hind ja ka see, et ost tuleb ikkagi oma vajadustele vastavaks kohendada. Kui äripoole ja IT-meeskonna koostöö on väga hea, võib programmi ise kirjutades saavutada hea tulemuse.
    Paralleelselt tuleb mõelda, milliseid uusi võimalusi kogutud kliendiinfo ettevõttele annab ? milliseid sõnumeid ja millal tahame kliendile saata. Saadetavad läkitused saavadki personaalse suhtlemise aluseks.
    Turul on mitmesuguseid programme, mis võimaldavad äripoolel sisestada one-to-one turunduse käsklusi, aidates suunata vajalikke sõnumeid erinevatesse kanalitesse. Samuti annab programm hea võimaluse juhtida eri müügikanalite koormust.
    Kliendihaldustarkvara peab arenema pidevalt ? uute müügivõimaluste leidmine sõltub turundajate mõttelennust ? võimest mõista klienti ning tõlgendada kogutud teavet. Pidevas arengus peab olema ka kogu müügimeeskond.
    Loomulik on see, et esialgu suurenevad turundus- ja personalikulud, samas kui tulud (müügimahud) ei pruugi kohe kasvada. Hiljem, kui organisatsioon on tervikuna omaks võtnud uued tööpõhimõtted ja mõtteviisi ning müügipersonal on õppinud pakutavaid programme otstarbekalt kasutama, kasvavad müügimahud kindlasti.
    Arvestada tuleb ka sellega, et turunduse kulud jäävad isegi eduka CRMi puhul samale tasemele või koguni kasvavad. Küll aga muutub turunduskulude struktuur. Näiteks vähenevad meediakulud ja suurenevad otseturunduskulud.
    Autor: Piret Brett
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Piirangud lennutasid Rakvere firmas keskmise palga üle 4000 euro
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
Ühes Lääne-Virumaa ettevõttes oli mullu töötajate keskmine palk üle 4000 euro ning ettevõtte juhi palk 7600 eurot kuus. Eestis on nii kõrge pagatasemega ettevõtteid kokku 111, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
IKEA hoiatab tarneraskuste eest
Rootsi mööblihiid IKEA teatas, et kaupade tarnega on raskusi ka järgmisel aastal, vahendab Financial Times.
Rootsi mööblihiid IKEA teatas, et kaupade tarnega on raskusi ka järgmisel aastal, vahendab Financial Times.