Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äriklass maksustatud vaid paberil

    Selle aasta 1. veebruarist kehtiva määruse järgi tuleb tasuda tulu- ja sotsiaalmaksu summalt, mille võrra lennupileti hind töölähetusel ületab turistiklassi hinda. Turistiklassi hinnaga aga pole Tallinna ja välisriigi vahet tihti võimalik lennata, sest lähetusele sobivaks ajaks ei ole neid lihtsalt müüa ja tööreisi sisse peaks sel juhul mahtuma puhkepäev. Peale selle võimaldab äriklass hõivatud inimesel paremini aega planeerida.
    ?Praktikas ei ole probleeme. Maksuamet ei ole sel teemal ühtegi ettekirjutust teinud,? ütles eile rahandusministri nõunik Madis Müller. Tema sõnul ei ole tarvis turistiklassi hinda ületavalt pileti osalt tulu- ja sotsiaalmaksu tasuda, kui odavamad lennuvõimalused puuduvad. ?Kui on põhjendamatult makstud, saab maksukorralduse seaduse kohaselt ettevõte põhimõtteliselt raha tagasi küsida,? ütles Müller.
    Nõunik ütles end eeldavat, et praktikas sellistel juhtudel erisoodustuse maksu ei tasuta. Ta ei soovinud öelda kindlat aega, millal võiks vigase määruse muutmine aset leida, kuna täpsustada on vaja ka muid määruse punkte peale turismi- ja äriklassi puudutava.
    ?Kui ei ole odavamat alternatiivi, ei loe maksuamet äriklassi kasutamist erisoodustuseks. Aktsepteerime, kui sellelt erisoodustusmaksu ei maksta,? ütles maksuameti pressiesindaja Koit Luus.
    ?See on rakendamatu reegel. Nonsenss. Kuna turistiklassi piletid nõuavad tihti ka nädalavahetuse sihtkohas viibimist, võivad kahe päeva hotellikulud tulla suuremad kui äri- ja turistiklassi hinnavahe, ent neid kulusid ei maksustata,? ütles ASi Microlink juhatuse esimees Allan Martinson. Hotellikulud välismaal on maksuvabad kuni 1700 kroonini päevas. Mitmepäevasel välislähetusel saab maksta ka kuni 500 krooni maksuvaba päevaraha.
    Näiteks äri- ja turistiklassi pileti 5000kroonise hinnavahe korral tuleb kehtiva korra järgi maksta kokku ligi 4000 krooni tulu- ja sotsiaalmaksu. Hinnavahele lisandub tulumaks 26/74, koos tulumaksuga hinnavahele lisandub omakorda sotsiaalmaks 33.
    ?Tõenäoliselt enamik ettevõtteid äriklassi piletilt makse ei maksa. Kuna maksuamet on sama meelt, siis rohkem makse maksta muidugi me ei soovita,? ütles KPMG Estonia maksukonsultant Kadri Arula. Tema sõnul oleks siiski korrektne ümber sõnastada ka töölähetuse kulude hüvitamise kord, sest maksumaksjale on vaja kindlustunnet, et ta hiljem karistada ei saa.
    Tundmatuks jääda soovinud ettevõtte raamatupidaja avaldas kartust, et kui praegu jätta äriklassi lennult maks tasumata, võib maksuamet hiljem kontrollides määrata maksu tagantjärele koos intressidega, kui praegust korda ei muudeta tagasiulatuvalt.
    Kevadel pidas rahandusminister Siim Kallas tõenäoliseks vastava valitsuse määruse peatset ülevaatamist, kuid pool aastat hiljem on see endiselt tegemata.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.