Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
CSX võib jätkata Eesti Raudtee erastamisel
CSX Corporation, mis veel kuu tagasi teatas, et loobub Eesti Raudtee erastamisest, võtab kinnitamata andmetel siiski protsessist osa, olles RailEstonia pakkumisse kaasatud kuni 10protsendilise osalusega, kirjutab Postimees.
Teatavasti tegid pakkumised juulis esimesse konkursiringi Baltic Rail Service (BRS), CSX Estonia, Rootsi riigiraudtee SJ ja Raudtee Erastamise Rahva AS (RER).
Neljast osalejast on teise ringi, mis lõpeb 23. oktoobril, alles jäänud kolm. RER ja SJ teevad teises ringis ühise pakkumise. Samas on ka CSX Estonia teinud küllalt pretsedenditu otsuse, loovutades oma pakkumise teisele firmale.
Varasema pakkuja ärinimi on muutnud vastavalt uuele strateegilisele investorile, kelleks on põhiliselt lühiradadel opereeriv RailAmerica, RailEstoniaks.
Postimehe andmetel ei loobu CSX Corporation siiski täielikult erastamisest, vaid jääb Rail Estonia pakkumises kuni kümneprotsendilise osalusega siiski sisse.
Eesti Erastamisagentuuri (EEA) nõukogu arutab täna Eesti Raudtee erastamisega seotud lepinguid, sealhulgas aktsionäride lepingut ning eeldatavasti ka CSX Estonia pakkumisega seonduvat.
EEA nõustaja Väino Sarneti hinnangul ei ole enne lõpliku parema pakkumise tegemist oluline, et RailEstonia õigusjärgsus pakkumist tehes oleks piisavalt tõestatud. 'Seda peab firma suutma tõestada koos lõpliku pakkumisega,' märkis Sarnet.