Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Firmaportaal - avalik või kinnine?
Eduka äritegevuse jätkumiseks peab firma olema esindatud ka internetis. Siinjuures peab ettevõtja ise otsustama, millist portaali ta vajab.
Kolm ettevõtte portaali tüüpi:
1. Avalik internetiportaal kasutamiseks kõigile.
2. Ettevõttesisene intranet (ainult ettevõtte töötajatele firmasiseseks kasutamiseks).
3. Äripartneritele mõeldud veebileht ehk ekstranet (ligipääsetav vaid kasutajanime ja parooliga).
Esimene ja kõige levinum vorm ongi korporatiivse veebisaidi avamine. Sellelt saavad kõik ettevõtet puudutavat infot. Firma juht või turundusjuht otsustab sel puhul, millist infot veebileht peaks pakkuma.
Reeglina on ettevõtte portaal üles ehitatud toote- või teenusekesksena, sisaldades ka üldandmeid firma kohta. Veebilehe vasakul küljel on lahterdatud kõik firma pakutavad tooted ja teenused. Kui potentsiaalne klient otsib internetist ettevõtet märksõna järgi, siis veebilehe olemasolu korral kuvatakse talle firma kodulehekülg.
Praegu annab Eesti otsingusüsteemi Neti.ee temaatiline kataloog üle 6500 lingi äridele.
Firmasisese intraneti esmane ülesanne on siseinfo jagamine. Eelkõige vajavad ettevõttesisest intranetti just suured ja keskmise suurusega ettevõtted, kuna väiksemates firmades liigub info niigi.
Intranetti võib põhimõtteliselt paigutada igasugust firma, selle toodete, teenuste ja klientide kohta käivat informatsiooni.
Reeglina on ettevõtete intranetis esindatud järgmised alajaotused:
1. Töötajad
- nimi, telefoninumber, mobiiltelefon, e-posti aadress, isikukeskne kalender (siit on alati väga hea vaadata, millal ja kus ta viibib; samuti hea kokkusaamisi planeerida)
2. Tooted ja teenused ? kiire ja usaldusväärne info firma toodete ja teenuste kohta
- hinnakiri
toote üldomadused ? aitab klienditeenindajal klientide küsimustele vastata
3. Kliendibaas
- kliendiandmed
firmapoolne kontaktisik
kliendiga sõlmitud lepingud
4. Teadetetahvel aitab ära hoida uputust elektronpostkastides
5. Uudised ? vajalikkus sõltub firma suurusest.
Autor: Marko Kõiv