Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlane eelistab e-panka

    Kliendi ootused pangale on seotud rahaasutuse paindliku lähenemisega tema probleemidele. See tähendab eelkõige madalat hinnataset koos kiire ja mugava teenindusega. Nende eesmärkide saavutamisel on oluline osa elektroonilistel pangateenustel.
    Murrang, mil maksed in-ternetipanga kaudu ületasid maksekorraldusi paberil, toimus jaanuaris. Täna on seis juba enam kui 1,5 korda interneti kasuks ja see vahe suureneb jõudsalt.
    Interneti- ja WAP-panga teenuste arendus on avaldanud mõju ka maksete struktuurile. Näiteks oli Eesti Panga andmeil tänavu teises kvartalis paberil maksekorraldusi ainult 10, mullu samal ajal 19. Elektroonilistest makseviisidest on kõige enam suurenenud internetipanga kaudu tehtavad maksed.
    Seni on põhjendamatult tagaplaanile jäänud makseviiside võrdlus. Püüan seda viga järgnevalt parandada Hansapanga ja Ühispanga interneti- (e-) pankade näite varal.
    Kui võrrelda Hansapanka ja Ühispanka nende hinnakirjade alusel, siis on neis erinevusi. Kolmekroonine ülekandetasu kehtib Hansapanga internetipangas juriidilistele isikutele selle aasta algusest. Aprillist on Hansapanga e-panga makseteenused tasulised ka lõviosale eraklientidest. HanzaNet jäeti esialgu tasuta kanaliks kuni 25aastaste noorte ning 60aastaste ja vanemate jaoks. Nõnda võtab turuliider e-pangast märkimisväärset kasumimarginaali.
    Selle tulemusena on kasvanud Hansapanga ja Ühispanga elektroonilistest kanalitest teenitava tulu omavaheline suhe. Kui mullu esimesel poolaastal oli see konsolideeritud andmete järgi Hansapangal 2,75, siis tänavu sama perioodi lõpus juba 3,91 korda Ühispangast suurem.
    Kõige selle juures äratab kahtlust Hansapanga väide, mis räägib kehtestatud tehingutasu eesmärgist lõpetada interneti kaudu toimuvate maksete subsideerimine teiste kanalite arvel.
    Kui tugineda avalikkuses sõna võtnud asjatundjate hinnangutele, siis on tänase seisuga tehingule seatud tasu selle omahinnast vähemalt 1,5 korda kõrgem. Sel juhul on põhjust arvata, et klient maksab osaliselt kinni ka need kulud, mis muu hulgas võivad olla seotud pangaautomaatides teostavate operatsioonide hoidmisega tasuta.
    Vastupidiselt Hansapangale on Ühispanga eesmärk olla sarnaselt Skandinaviska Enskilda Bankeniga (SEB) rohkem e-keskne. Seda, miks U-Net on jäänud puutumatuks teenustasudest, võib põhjendada e-äri spetsialistide väitega, et esialgu on kõige olulisem mahtude ehk võrgus olevate klientide arvu suurendamine.
    Üldiselt on selliste valikute tegemine end õigustanud. Nii näiteks tegid erakliendid augustis kolmandiku kõigist oma maksetest Ühispanga e-pangas. Tasuliste kontoriülekannete osakaal oli samal ajal ligi neljandik.
    Ekslik on arvamus, nagu moodustaks elektrooniliste maksete koguarv 75 maksete üldarvust Ühispangas. Teleteenuse (telepanga) kaudu toimuvaid makseid arvesse võttes saame tegelikuks tulemuseks 90.
    Paljud Hansapanga eraisikust kliendid on e-pankade erinevatest hinnaprintsiipidest lähtudes hakanud ülekannete tegemiseks kasutama U-Netti. Kuna netipankade kasutajate hulgas jääb aktiivsete teenusetarbijate osakaal veel alla 50, siis tasub panku võrreldes hinnata nende internetti panustamise tulemusi teenuse tegelike kasutajate arvu järgi.
    Augustis sooritas juba kaks kolmandikku Ühispanga eraisikutest klientidest traditsioonilisi makseid e-panga kaudu, s.o tasuta. Niipalju siis teenustasude kliendisõbralikkusest. Suure osa muude maksete eest tasumiseks kasutati kas makseautomaati või otsekorraldust.
    Eesti Panga igakuiselt avaldatavast statistikast selgub, et ülekandesummad interneti-panga kaudu on suurenemas. Oluliselt rohkem hakkas keskmine maksesumma kasvama pärast Hansapanga erakliendile kolmekroonise tehingutasu kehtestamist. Kuna eraisikul puudub teleteenuse näol alternatiiv eri maksete ühtekoondamiseks, on igati mõistetav ühekordse maksesumma tõus. Võimalikust trendimuutusest võib siin tõsisemalt hakata rääkima vaid juhul, kui klient otsustab vahetada panka või loobuda osaliselt Hansapanga e-panga teenetest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Karl-Eduard Salumäe: kasutatud autode turg on nagu mingi kentaur
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
USA aktsiaturud sattusid hea töötururaporti peale segadusse
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
USA aktsiaturud sulgusid eri suundades ja andsid segaseid signaale pärast värsket töötururaportit, mille kohaselt on tööpuudus endiselt ülimadal ja uusi töötajaid palgatakse prognoositust enam.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.

Olulisemad lood

Raadiohommikus börsiralli, Ajujaht ja küberrünnakute tõrjumine
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis räägime maailma börsidel toimunud rallist, seda põhjustanud USA Föderaalreservi juhi Jerome Powelli sõnavõtust ning aktsiaturgude edasisest väljavaatest. LHV maakler Martin Uutman jagab muljeid ka äsja välja tulnud raamatust “Kauplemise voog”.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis räägime maailma börsidel toimunud rallist, seda põhjustanud USA Föderaalreservi juhi Jerome Powelli sõnavõtust ning aktsiaturgude edasisest väljavaatest. LHV maakler Martin Uutman jagab muljeid ka äsja välja tulnud raamatust “Kauplemise voog”.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.