Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renault? de müügis algas tihe rebimine
Fordi müügi lõpetanud AS BFK kannab nüüdsest nime Belesta Grupi AS ja Tallinna Kalevi kommivabriku kõrval asuv müügisalong on Renault Keskus.
Tartus asuvast Jõe autokeskusest viidi Fordid välja ja nüüd käib sealgi Renault? müük. Samuti hakati Fordi asemel Renault?d müüma Maardus asuvas Iru Autokeskuses, kuhu on Belesta Grupp koondanud ka suuremad Renault? remonditööd.
Pärnus senise BFKga koostööd teinud AS Foxman jäi truuks Fordidele, sedapuhku juba uue Fordi maaletooja AS Info Auto edasimüüjana.
Senine Renault? ainuesindaja Eestis AS Info Auto jätkab Renault? müüki Tallinnas, Tartus ja Pärnus ning üritab koos Belesta Grupiga tõsta Renault? autode läbimüüki Eestis. See on lühikokkuvõte muudatustest, mis on viimastel kuudel toimunud Renault? ja Fordi müügis Eestis.
Mõne nädala eest uude ametisse asunud Renault? keskuse müügijuht Raivo Murde on Renault? müügi suhtes optimistlik. ?Lätis ja Leedus on Renault läbimüügilt esikolmikus, Soomes esikümnes. Ma ei näe põhjust, miks see ei võiks meil nii olla,? lausus Murde, kelle eesmärk on tõsta Renault? paari aasta jooksul viie enim müüdud automargi sekka.
Renault? peamisteks trumpideks peab Murde laia mudelivalikut, hinna ja varustatuse soodsat suhet jms. ?Standardvarustuses Megane on üks turvalisemaid autosid Euroopas ja auto ise üks suurema keretüüpide valikuga autosid maailmas, Renault? uued mootorid on ökonoomsed, kuid samas võimsad jne jne. Ma leian, et Renault on teeninud Eestis põhjendamatult vähe tähelepanu,? lausus Murde, kelle sõnul on nende algus olnud üllatavalt edukas: neli autot on esimese nädalaga juba müüdud.
Põhjuseid, miks ei ole Info Auto suutnud selle automargi müüginumbreid tõsta, tuleb ASi Info Auto turundusjuhi Tiit Lillipuu sõnul otsida Renault? importööri Renault Polska SP logistikast. ?Toode ise on tõepoolest väga hea, kuid logistika jätab soovida,? lausus Lillipuu. ?Samuti peaks Renault? tehas muutma süsteemsemaks oma turunduspoliitika. Marketingitugi on tehase poolt küll olemas, kuid sageli paigutatakse raha valedesse asjadesse.?
Logistiliste probleemide osas on konkurendid Belesta Grupist üsna optimistlikud. Lähipäevil alustab tööd online-side Poola kesklao ja tehasega ning see peaks Murde sõnul oluliselt kiirendama ka autode kohaletoimetamist ja muutma operatiivsemaks erinevate mudelite leidmise. ?Kui meil ei ole sellist autot, nagu klient soovib, esitame päringu Poola kesklattu ja sealt saabub auto maksimaalselt paari-kolme nädalaga. Samuti on võimalik konkreetse mudeli leidmisel teha koostööd Riias asuva Renault Balticuga, mis vaatab järele, kas sellist mudelit on olemas Läti või Leedu diileritel,? selgitas Murde.