Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamärgi tõttu aastateks kohtusse
Võru juustutootjad registreerisid kaubamärgi Atleet 1998. a aprillis patendiametis. Kaubamärgiseaduse kohaselt on firmal õigus märki kümme aastat kasutada. Sama aasta novembris esitasid saarlased registreerimiseks juustu nimega Saareatleet, mis samuti registrisse kanti.
Tänavu mais kaebas Võru Juust patendiameti otsuse peale apellatsioonikomisjoni. Võrukad said moraalse võidu, kuid vaidlused ei ole veel lõppenud. Praegu võivad firmad toodet edasi turustada.
Saaremaa Liha- ja Piimatööstust esindav patendiomanik Jüri Käosaar lubas apellatsioonikomisjoni otsuse kindlasti halduskohtusse edasi kaevata. ?Komisjon leidis, et kaht kaubamärki ei saa sarnaseks lugeda. Lausa paberil on kirjas, et kaubamärkidel toodud kujutised erinevad teineteisest oluliselt,? seletas ta.
Visuaalselt on ühel kinnitatud märgil vaid sõna Atleet, teisel on kujutatud karjamaal söövaid lehmasid, kelle all seisab kiri Juust Saareatleet.
Võru Juustu esindav Reet Maasikamäe ei pea kujunduslikke elemente nii oluliseks. ?Rõhk on sõnal ?atleet? ja selle kasutamisel. Kui ?saareatleet? ei ole sarnane registreeritud sõnaga ?atleet?, siis võiks teha ka Saaresarviku või Saarenokia,? ütles Maasikmäe. Patendiametnikuna soovitab ta uutel kaubamärkide loojatel väga täpselt kaubamärkide andmebaasist järele vaadata, millised kaubamärgid on juba olemas. ?On juhuseid, kus uus tulija teeb sihilikult sarnase märgi, et selle abil turupositsiooni võita,? rääkis Maasikmäe.
Autor: ÄP