Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Millisena näete Tallinna?Stockholmi vahelist laevaliiklust järgmisel aastal?
Kontsessioonileping, mille põhjal Estline ainukesena Tallinna?Stockholmi liinil opereeris, lõppes juba suvel. Küll aga ei ole märgata mingit tungi teiste laevafirmade poolt reisijateveo korraldamiseks.
Kaubavedude osas ei oska ennustada, mitu operaatorit Eesti-Rootsi vahel sõidab, igaühel on ju põhimõtteliselt see võimalus olemas.
Uute liinide avamise kohta võime ainult oletada, et ehk paneb keegi käiku regulaarse laevaliini näiteks Saaremaa ja Gotlandi vahel.
Vaevalt et laevapileti hind Eesti ja Rootsi vahel aastaga oluliselt muutub. Piletihinna suurt, kuni kolmekordset tõusu võib oodata siis, kui Eesti?Rootsi liinidel kaob tax-free kaubanduse võimalus.
Piletihinnad Eesti ja Rootsi vahel jäävad samaks või tõusevad kuni 20. Seda nii kaubavedude kui reisijate osas. Tõenäolisemalt sõidab Paldiskist suurem Hansatee laev kui praegune Kapella. Tallinna?Stockholmi liinil olulisi muutusi ei ennusta, kui just ei vahetu Estline?i omanik.
Tallinna?Stockholmi liinil opereerib järgmise aasta 1. jaanuaril endiselt ainult Estline kolme roo-roo tüüpi laevaga. Sobival võimalusel vahetab Estline Baltic Kristina välja suurema laeva vastu. Praegu mahub ühele laevale kuni 1500, teisele ainult 600 reisijat. Soovime opereerida kahe võrdse alusega.
Kui konkurente tuleb, siis kindlasti mitte enne kevadet. Kes need võiks olla, on raske öelda.
Silja Line ja Viking Line on seoses maksuvaba kaubandusega valinud Ahvenamaalt läbisõidu, selle asemel et Tallinna tulla. Kuluaarides on palju räägitud Silja Line?i tulekust, aga konkreetsete sammudeni jõutud pole.
Estline suurendas tänavu septembri lõpus kaubavedude mahtu, tuues liinile roo-roo tüüpi kaubalaeva TransEst. Liinil Paldiski-Kappelskär suurendab ka Hansatee ilmselt kaubavedude mahtu, asendades praeguse laeva suuremaga, lisalaeva liinile panek ei pruugi ära tasuda.
Pileti hind tõuseb ja eelkõige on see seotud üha kallineva kütusehinna ja dollari kursi tõusuga. Planeeritav tõus on 15?20. Reisijate mahu suurenemist ennustan 10?12 võrra.
Eesti?Rootsi otseliini ei ole Silja Line?is arutatud. Arutatud on Helsingi?Stockholmi liini Tallinnast läbitoomist, kuid siin on palju miinuseid (passide probleem, kellaaja erinevus suvel, suuremad sadamamaksud võrreldes Ahvenamaaga). Seega aastal 2001 seda kindlasti ei juhtu. Minu andmetel ei plaanita aastal 2001 lisaliine Eesti-Rootsi vahele. Arvan, et järgmisel aastal opereerivad samad firmad ehk siis Hansatee laevaga Kapella ja Est-line kolme laevaga.
Eestis puudub võimalus luua mujalt peale Tallinna ja Paldiski uusi liine. Selleks on vaja süvasadamat. Piletihind oleneb palju kütuse hinnast.