Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millisena näete Tallinna?Stockholmi vahelist laevaliiklust järgmisel aastal?

    Kontsessioonileping, mille põhjal Estline ainukesena Tallinna?Stockholmi liinil opereeris, lõppes juba suvel. Küll aga ei ole märgata mingit tungi teiste laevafirmade poolt reisijateveo korraldamiseks.
    Kaubavedude osas ei oska ennustada, mitu operaatorit Eesti-Rootsi vahel sõidab, igaühel on ju põhimõtteliselt see võimalus olemas.
    Uute liinide avamise kohta võime ainult oletada, et ehk paneb keegi käiku regulaarse laevaliini näiteks Saaremaa ja Gotlandi vahel.
    Vaevalt et laevapileti hind Eesti ja Rootsi vahel aastaga oluliselt muutub. Piletihinna suurt, kuni kolmekordset tõusu võib oodata siis, kui Eesti?Rootsi liinidel kaob tax-free kaubanduse võimalus.
    Piletihinnad Eesti ja Rootsi vahel jäävad samaks või tõusevad kuni 20. Seda nii kaubavedude kui reisijate osas. Tõenäolisemalt sõidab Paldiskist suurem Hansatee laev kui praegune Kapella. Tallinna?Stockholmi liinil olulisi muutusi ei ennusta, kui just ei vahetu Estline?i omanik.
    Tallinna?Stockholmi liinil opereerib järgmise aasta 1. jaanuaril endiselt ainult Estline kolme roo-roo tüüpi laevaga. Sobival võimalusel vahetab Estline Baltic Kristina välja suurema laeva vastu. Praegu mahub ühele laevale kuni 1500, teisele ainult 600 reisijat. Soovime opereerida kahe võrdse alusega.
    Kui konkurente tuleb, siis kindlasti mitte enne kevadet. Kes need võiks olla, on raske öelda.
    Silja Line ja Viking Line on seoses maksuvaba kaubandusega valinud Ahvenamaalt läbisõidu, selle asemel et Tallinna tulla. Kuluaarides on palju räägitud Silja Line?i tulekust, aga konkreetsete sammudeni jõutud pole.
    Estline suurendas tänavu septembri lõpus kaubavedude mahtu, tuues liinile roo-roo tüüpi kaubalaeva TransEst. Liinil Paldiski-Kappelskär suurendab ka Hansatee ilmselt kaubavedude mahtu, asendades praeguse laeva suuremaga, lisalaeva liinile panek ei pruugi ära tasuda.
    Pileti hind tõuseb ja eelkõige on see seotud üha kallineva kütusehinna ja dollari kursi tõusuga. Planeeritav tõus on 15?20. Reisijate mahu suurenemist ennustan 10?12 võrra.
    Eesti?Rootsi otseliini ei ole Silja Line?is arutatud. Arutatud on Helsingi?Stockholmi liini Tallinnast läbitoomist, kuid siin on palju miinuseid (passide probleem, kellaaja erinevus suvel, suuremad sadamamaksud võrreldes Ahvenamaaga). Seega aastal 2001 seda kindlasti ei juhtu. Minu andmetel ei plaanita aastal 2001 lisaliine Eesti-Rootsi vahele. Arvan, et järgmisel aastal opereerivad samad firmad ehk siis Hansatee laevaga Kapella ja Est-line kolme laevaga.
    Eestis puudub võimalus luua mujalt peale Tallinna ja Paldiski uusi liine. Selleks on vaja süvasadamat. Piletihind oleneb palju kütuse hinnast.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.