Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    USA lipp laeval vähendab käibemaksulaekumist

    ?Eesti riik tõukab paadiomanikke endast eemale,? lausus mittetulundusühingu Eesti Paat juhatuse esimees Sulev Paakspuu. ?Väga palju peab merel igasuguseid tõendeid kaasas olema, kusjuures need kõik on suurtel A4-formaadis lehtedel ja kardavad vett.?
    Kontrollijaile peab iga hetk olema ette näidata paadijuhi tunnistus, paadi sõidukõlbulikkuse tunnistus, ülevaatuse raamat ja paadi pass. Paljudes maades, sealhulgas USAs, on paadiomanikul taskus vaid veekindlalt kiletatud pangakaardi suurune paadipass kõigi vajalike andmetega.
    Paadijuhi tunnistust nõuavad Eesti Paadi juhatuse liikme Jaak Unnuki andmetel Euroopas ainult kolm riiki: Kreeka, Saksamaa ja Eesti. Samas on paadijuhtide koolitus meil algelisel tasemel. ?Põhiliselt loetakse kambas eeskirju ette ja paate õppesõidu tegemiseks pole olemaski,? kirjeldas ta olukorda.
    ?Milleks neid lube üldse vaja on, sest ega paber ei sõida ja vaevalt et mõni paadijuht näiteks Meloodiat rammima kipub. Lubade nõue on viinud selleni, et paadis sõidab kaasa üks lubadega kutt, aga tegelikult juhivad teised,? leidis Unnuk.
    Eestis kehtib mitu paadiregistrit ja ühest teise üle minna ei saa. Väikelaevade registris on kuni 12 meetrit pikad veesõidukid, suuremad kuuluvad registreerimisele kohtumajas. Praegu kehtib veel ka vana register. Ehkki kõik paadid pidid selle aasta juuniks olema ümber registreeritud, pole paadiliidu juhtide väitel seda keegi kontrollinud, karistamisest rääkimata. Veeteede amet sai seks otstarbeks arvuti alles nüüd. Asjaosaliste arvamus on, et paadiregister peaks analoogiliselt autoregistriga olema üks ja ühine. See aitaks vältida ka paatide ja nende mootorite vargusi. Registrisse kandmisel tuleb praegu tasuda 300 krooni riigilõivu, paadijuhi eksam maksab 600 krooni.
    Paakspuu väitel on paljudel Pirital kai ääres seisvatel kaatritel USA lipp ja need on registreeritud mõne sealse firma arvele, ehkki omanikud on eestlased. Enamik neist kannab registreerimisnumbri eest tähist DL, mis tähendab, et laev on arvel USAs Delaware? osariigis. Samas pole sadamas USA lippu heisatud, ehkki rahvusvahelised tavad seda välismaise laeva sissesõidul nõuavad.
    Väikelaevnike liidu juhatuse esimees Viktor Siilats üritas poolteist aastat tagasi oma merekaatrit, nagu kord nõuab, Eesti väikelaevade registrisse kanda ja oli valmis selle kui imporditud kauba pealt ka Eesti riigile ligi miljon krooni käibemaksu tasuma. Paraku jäi ettevõtmine pooleli bürokraatlike takistuste tõttu. ?Kuna minu 13 meetri pikkune kaater tundus Eesti ametnikele ülivõimas, olin sunnitud selle kaugel Ameerikas registreerima,? märkis Siilats.
    Tegu on eri seaduste omavahelise vastuoluga. Nimelt võib meresõiduohutuse seaduse järgi väikelaev olla kuni 24 meetrit pikk, laevalipuõiguse ja laevaregistrite seaduse kohaselt aga käivad väikelaevaregistri alla vaid kuni 12 meetrit pikad paadid, laevad ja jahid. Siilatsi sõnul on kavas teha seadustes parandused, nii et edaspidi saaks laeva omanik ise valida kahe Eestis kehtiva registri vahel.
    Kohtu juures asuv laevaregister erineb väikelaevaregistrist selle poolest, et seal olev paat muutub kinnisasjaks ja seda saab näiteks pantida.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.