Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EuroShellist leiad parima teeinfo
Enamik marsruudiplaneerijaid on paari aasta tagusel tasemel, võimaldades vaid üldsõnalist kaarti ja põhjalikku seletust, mitmendal kilomeetril kuhu pöörata.
Kui keegi on kunagi varem euroShelli lehekülge kasutanud, siis maksab tal kõigepealt kontrollida üle teadaolev aadress, sest see on septembrist alates muutunud. Leheküljele kohale jõudes aga ei pea pettuma. Üks vanimaid marsruudi koostamise lehekülgi pakub ka praegu parimat teenust.
Kõigepealt tuleb paika panna marsruudi alg- ja lõpp-punkt. Seejärel nõuded läbitavale teele: kas kiireim või lühim, kas maksulisi teid vältida, kas sõidate aeglaselt, mõõdukalt või kiiresti ja kas marsruudi pikkus anda kilomeetrites või miilides. Seejärel saadav marsruudi kirjeldus annab punktid, kus tuleb kuhugi pöörata, ja jooksva ajakulu. Samas avaneb aga alles nüüd lehekülje parima osa kasutamise võimalus. Võimalik on otsida teele jäävaid hotelle, restorane, vaatamisväärsusi, Shelli bensiinijaamu, lennuvälju. Lisaks võib otsitavaid objekte veelgi täpsustada, näiteks mitme tärniga peab olema hotell või kas vaatamisväärsus peab olema muuseum, park või hoopis mõni ostupiirkond.
EasyTour arvestab marsruudi koostamisel, kas tegemist on sõidu- või veoautoga. Lisaks on võimalus arvutada välja ka kütusekulu nii rahaliselt kui ka koguseliselt, kui on teada, palju sõiduk 100 kilomeetri kohta kütust tarbib ja kütuseliitri hind. Maksumus antakse kas eurodes või Saksa markades.
Päringule esitab lehekülg kaardi, kus on näidatud tee kulgemise suund, ja tabeli, kus on lahtrites läbitavad suuremad asulad, asulatevahelised kaugused, kogu läbitud teekond, sõiduaeg ja sõitmise juhis (teede numbrid ja kus ära pöörata).
Kõige rohkem kasutatakse marsruudi planeerimiseks Inglismaa autode assotsiatsiooni lehekülge.
Valides leheküljel Mandri-Euroopa lingi, jõuab külastaja Mandri-Euroopa marsruudi planeerimise alajaotusse. Seal on võimalus sisestada peale algus- ja lõpp-punkti ka kolm paika, mida marsruut peab kindlasti läbima. Antud on ka valikud, kas marsruut peab vältima tasulisi teid ning kas leida sobivaim tee veo- ja sõiduauto puhul.
Paraku selgub, et külastatavaim marsruudi plneerija ei tunnista Ida-Euroopat. Tallinna ta üles ei leia. Riia teeb ta Prantsusmaal asuvaks Rigatouks ja ka Vilniust ega Varssavit ei ole tema arvates olemas.
On veel hulgaliselt lehekülgi, kus on võimalik oma marsruudi suund paika panna. Paraku suuna määramisest edasi need leheküljed palju ei ulatu. Mõned näited:
- Opel-Mobil lehekülg (
http://www.opel-mobil.de/release2/pages/index2.asp- ). Saksakeelne, annab kaardil märgitud teejoone ja kirjelduse, kus on õige aeg ära pöörata.
- Inglise Kuninglik Autoklubi (RAC) (
www.rac.co.uk/services/routeplanner- ). Võimaldab leida lühima või kiireima tee. Annab teekonna ajalise kestuse ja tee pikkuse miilides. Lisaks ka maanteede numbrid, mida mööda peab sõitma.
- Michelin Travel (
http://www.michelin-travel.com/eng- ). Michelini lehekülje marsruudi planeerimise tasuta variant piirdub paraku ainult kaardiga, marsruudil liikumise juhise ning teekonna ajalise ja kilomeetrilise pikkusega.