Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaupade sissevedu lihtsustub
Tolliformaalsuste läbiviimise korra muudatus kauba sisseveol võimaldab sisenemisdeklaratsiooniga Eestisse toodud kaupa tolliterminali paigutamata deklareerida impordiks 48 tunni jooksul. See kiirendab kauba liikumist piirilt kauba saajani ning võimaldab vältida terminalikulusid.
ASi Cargo Handling tegevdirektori Andres Matkuri sõnul on 48 tundi piisavalt pikk aeg, et jõuda kaup impordiks vormistada. ?Eelkõige on see positiivne uudis kauba saajatele, kes tavaliselt ka praeguse tollivormistuse korra juures on kaubad deklareerinud impordiks kohe pärast kaupade tolliterminali vormistamist,? ütles Matkur. ?Sellisel puhul jäävad tõesti ära lisakulud kaupade vormistamisel tolliterminali, samuti on kauba liikumine loogilisem võrreldes praegusega.?
Määrus kohustab siiski sisenemisdeklaratsiooni esitajat andma tollile täpsemat informatsiooni sisseveetavate kaupade kohta. Kui kauba sisseveol piiril selgub, et eelnevalt deklareeritud kaubanimetuste arv erineb tegelikkusest rohkem kui viie kaubanimetuse võrra, võib toll keelduda deklaratsiooni aktsepteerimast.
Rahandusministeeriumi tollitalituse juhatuse kohusetäitja Marge Niidu sõnul põhjustas muudatuse asjaolu, et paljud firmad ei vaevu deklaratsioonil kirjeldama saabuvaid kaupu.
?Nad esitavad sisenemisdeklaratsiooni ühe kauba kohta, teades tegelikult hästi, et saabub kümmet sorti kaupa,? selgitas Niit. ?Kuni tolliametnik piiril sisestab arvutisse ülejäänud üheksa kauba kohta puuduvaid andmeid, peavad teised firmad järjekorras ootama.?
Üks olulisemaid muudatusi puudutab aga eelkõige selliseid ettevõtjaid, kes impordivad kaupa harva ja kelle jaoks tollimaakleri teenus on suhteliselt kallis võrreldes kauba väärtusega.
Rahandusministeeriumi tollitalituse juhatuse kohusetäitja Marge Niidu sõnul võimaldab see väikesaadetisi väärtusega kuni 50 000 krooni tolliformaalsuste läbiviimise ajaks tollipunkti hoiule jätta.
?See on huvitav tolli poolt loodav võimalus,? ütles ASi Cargo Handling tegevdirektor Andres Matkur. ?Sellisel juhul peab tollipunkt looma ka tingimused kaupade hoiustamiseks ning tagama nende säilimise, milliseid ülesandeid praegu täidavad tolliterminalid,? selgitas ta, kuid jäi seisukohale, et kaupade füüsiline käsitlemine ja ladustamine peaks siiski jääma selleks spetsialiseerunud ettevõtete tegevusalaks.
Seni kehtiva korra järgi peavad kaupade sissevedajad kasutama tollimaaklerit, kes võtab vastutuse impordimaksude tasumise eest enda kanda ja loomulikult nõuab selle eest tasu.