• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks mootorikütuse hind meeletult tõuseb?

    Pakun oma subjektiivse nägemuse kütuse hinna meeletust tõusust.
    1) Kütusegigandid (meie regioonis Statoil, Neste, Shell) ei jäta midagi juhuse hooleks, vaid sõlmivad pidevalt kütuse tulevikutehinguid, mis neutraliseerivad hinnatõusu mõju oma sisseostule.
    2) Futuure sõlmivad kõik gigandid, mistõttu peaaegu kogu kütus on ette ära müüdud.
    3) Kuna momendil on vaba kütust (spot-baasil) vähe, tõuseb selle järelejäänu hind taevasse.
    4) Gigandid laiutavad käsi: midagi pole teha, maailmaturu (spot-tehingute) hind on selline, oleme sunnitud jaehinda tõstma, ostke oma raudruunale juua või ärge ostke. Sõlmitud futuuridest targu vaikitakse.
    5) Naftapumpajate väljamüügihind oli (teatud ajahetkel) tõusnud vaid 16 kogu hinnatõusust, ülejäänud koore riisusid kütusegigandid endale.
    6) Pea iga kaupmees võidab hinnatõusust, ja kütusekaupmees eriti. Praegune võit on suurenenud spot- ja futuurtehingute vahe võrra.
    Olgu, ka mõned vastuargumendid:
    1) Futuur on üldjuhul kolme kuu pikkune, seega ei saa kütusefirma kaitsta ennast rohkem kui kolm kuud ette. Sel juhul saab gigant nautida hinnakääre kolme kuu kaupa, kuid asi seegi. Järgmise kolme kuu pärast situatsioon kordub.
    2) Kütuse hinna tõusutrend võib muutuda ja algab langustrend. Sel juhul on gigant sõlminud ühe asjatu kolmekuulise lepingu. Kuna tõusutrend on olnud mitmeid kordi pikem (ja näib endistviisi jätkuvat), siis profit?i jooksmine korra ainult aeglustub. Alati võib püüda hinda tõsta või hoida ka maailmaturu hinna langedes ? kui õnnestub, soriseb profit edasi, kui ei, ei juhtu ka midagi. Mati Feldmann
    Saudid väitsid hiljuti, et praegune toornafta tootmise tase ületab turu nõudlust 2 miljoni barreli võrra päevas, samas on tööstusriikide reservid kuni viimase ajani näidanud pigem pideva vähenemise trendi, kuhu see nafta siis kaob? Andres
    Olen kuulnud, et Statoil, Neste ja Shell ei osanud arvata, et suvel kehtima hakanud kütusekomponentide maksustamine nii efektiivselt kehtima hakkab ja nende senine kütusesegamise äri sisuliselt lõpetatakse. Seega, nende varud ja pikad lepingud ei rahulda vajadust.
    Kuuldavasti on Eesti turul hetkel kvaliteetbensiini nappus, st hulgi polegi väikesel kütusemüüjal eriti seda võtta. Olukord pidi normaliseeruma uue aasta alguses. Meelis Mandel
    Investeerimise erilehte derivatiivide artikli ettevalmistamisel uurisin ka suurimalt pakkujalt Hansapangalt, kas kütusefirmad maandavad riske, vastus oli: ei.
    Pole ka põhjust, odavam on hinnatõus kliendi kaela veeretada, sest tulevikutehingute sõlmimisel on vaja maksta riskipreemiat.
    Londonis naftabörsil on hetkel kaugeim kaubeldav naftafutuuride tähtaeg märts 2003. Tõnis Oja
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.