Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks mootorikütuse hind meeletult tõuseb?

    Pakun oma subjektiivse nägemuse kütuse hinna meeletust tõusust.
    1) Kütusegigandid (meie regioonis Statoil, Neste, Shell) ei jäta midagi juhuse hooleks, vaid sõlmivad pidevalt kütuse tulevikutehinguid, mis neutraliseerivad hinnatõusu mõju oma sisseostule.
    2) Futuure sõlmivad kõik gigandid, mistõttu peaaegu kogu kütus on ette ära müüdud.
    3) Kuna momendil on vaba kütust (spot-baasil) vähe, tõuseb selle järelejäänu hind taevasse.
    4) Gigandid laiutavad käsi: midagi pole teha, maailmaturu (spot-tehingute) hind on selline, oleme sunnitud jaehinda tõstma, ostke oma raudruunale juua või ärge ostke. Sõlmitud futuuridest targu vaikitakse.
    5) Naftapumpajate väljamüügihind oli (teatud ajahetkel) tõusnud vaid 16 kogu hinnatõusust, ülejäänud koore riisusid kütusegigandid endale.
    6) Pea iga kaupmees võidab hinnatõusust, ja kütusekaupmees eriti. Praegune võit on suurenenud spot- ja futuurtehingute vahe võrra.
    Olgu, ka mõned vastuargumendid:
    1) Futuur on üldjuhul kolme kuu pikkune, seega ei saa kütusefirma kaitsta ennast rohkem kui kolm kuud ette. Sel juhul saab gigant nautida hinnakääre kolme kuu kaupa, kuid asi seegi. Järgmise kolme kuu pärast situatsioon kordub.
    2) Kütuse hinna tõusutrend võib muutuda ja algab langustrend. Sel juhul on gigant sõlminud ühe asjatu kolmekuulise lepingu. Kuna tõusutrend on olnud mitmeid kordi pikem (ja näib endistviisi jätkuvat), siis profit?i jooksmine korra ainult aeglustub. Alati võib püüda hinda tõsta või hoida ka maailmaturu hinna langedes ? kui õnnestub, soriseb profit edasi, kui ei, ei juhtu ka midagi. Mati Feldmann
    Saudid väitsid hiljuti, et praegune toornafta tootmise tase ületab turu nõudlust 2 miljoni barreli võrra päevas, samas on tööstusriikide reservid kuni viimase ajani näidanud pigem pideva vähenemise trendi, kuhu see nafta siis kaob? Andres
    Olen kuulnud, et Statoil, Neste ja Shell ei osanud arvata, et suvel kehtima hakanud kütusekomponentide maksustamine nii efektiivselt kehtima hakkab ja nende senine kütusesegamise äri sisuliselt lõpetatakse. Seega, nende varud ja pikad lepingud ei rahulda vajadust.
    Kuuldavasti on Eesti turul hetkel kvaliteetbensiini nappus, st hulgi polegi väikesel kütusemüüjal eriti seda võtta. Olukord pidi normaliseeruma uue aasta alguses. Meelis Mandel
    Investeerimise erilehte derivatiivide artikli ettevalmistamisel uurisin ka suurimalt pakkujalt Hansapangalt, kas kütusefirmad maandavad riske, vastus oli: ei.
    Pole ka põhjust, odavam on hinnatõus kliendi kaela veeretada, sest tulevikutehingute sõlmimisel on vaja maksta riskipreemiat.
    Londonis naftabörsil on hetkel kaugeim kaubeldav naftafutuuride tähtaeg märts 2003. Tõnis Oja
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.